ضرورت اخذ حق بیمه براساس ریسک راننده

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به کاهش تصادفات رانندگی در سال جاری نسبت به سال قبل، گفت: باید در پرداخت حق بیمه بین راننده پرخطر و کم‌خطر تفاوت قائل شویم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس سردار اسکندر مؤمنی در همایش مدیریت ریسک بیمه، با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیارد و 700 میلیون وسیله نقلیه در دنیا وجود دارد، گفت: بر این اساس سالیانه یک میلیون و 700 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای در دنیا کشته می‌شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در سال 2011 به ازای 10 هزار وسیله نقلیه در دنیا 7.5 نفر کشته شده است، در حالی که این رقم در کشور ما 8.1 به ازای هر 10 هزار نفر است و از این لحاظ جزو رتبه‌های برتر در دنیا هستیم.

وی اضافه کرد: در ابتدای سال 80 حدود 4 میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود داشت و 20 هزار نفر در سال کشته می‌شدند که این رقم در پایان سال 90 به 16 میلیون خودرو و با همان تعداد کشته یعنی 20 هزار نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: اگر همان روند سال 80 ادامه داشت، الان شاهد کشته شدن بیش از 50 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای سالیانه بودیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در سال 90 و بعد از اجرای قانون جدید، حدود 14 درصد از کشته‌های تصادفات کاهش و حدود 15 هزار نفر از مجروحان کم شد.

مؤمنی تصریح کرد: امروزه ترافیک یکی از دغدغه‌های ملت‌ها و دولت‌ها در دنیاست و یک موضوع تک‌بخشی نیز و به سامان رساندن آن نیاز به همت جمعی دستگاه‌ها ذیربط دارد.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه می‌تواند بر رفتار راننده تأثیرگذار باشد، گفت: باید در پرداخت حق بیمه بین راننده پرخطر و کم‌خطر تفاوت قائل شویم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1