رشد نرخ بیمه به اندازه سال گذشته

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: با توجه به اینکه درسال گذشته حق بیمه‌ها 40 درصد افزایش یافته بود، اما با نظر بیمه مرکزی شرکت‌های بیمه 25 درصد را اعمال کردند لذا برای امسال نیز بیمه مرکزی در کنارمردم خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز مصدق معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در گفت و گو با خبرنگار ریسک نیوز با بیان اینکه با افزایش نرخ دیعه ما قطعا با تغییر  نرخ بیمه براساس قانون مواجه خواهیم بود افزود: تا کنون میزان افزایش حق بیمه مشخص نیست ولی تجربه سالهای گذشته نشان داده است که بیمه مرکزی به عنوان حامیان مردم در افزایش نرخ بیمه ها قرار میگیرد.

وی در پاسخ سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه شایعه  افزایش 15 درصدی نرخ  بیمه  وجود دارد، افزود: این نرخ غیر رسمی است و خبری از آن ندارم و قابل اظهار نظر نیست و علاقه مندان  خبر دقیق افزایش نرخ بیمه باید تا اعلام رسمی آن صبر کنند.

همچنین سید کاظم دلخوش اباتری  در این باره بیان کرد:در همه جای دنیا، بیمه‌ها ابزارهای حمایتی هستند تا اگر بیمه شده به هر دلیلی دچار مشکل شد بتواند از این فرصت برای جبران استفاده کند.
معاون نظارت بیمه مرکزی  افزود: حق بیمه‌ها هم باید با توجه به این افزایش 20 درصدی نرخ دیعه تغییر کند اما هنوز تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده است.

دلخوش گفت: با تاکید بر این نکته که  تعیین قیمت با توجه به شرایط فعلی به صورت متعادل خواهد بود اضافه کرد: از اول سال آینده این موضوع به صورت قطعی اجرا خواهد شد.

معاون نظارت بیمه مرکزی گفت: بیمه گذاران می توانند شرکت های بیمه متخلف را که نرخ حق بیمه شخص ثالث خود را افزایش داده اند، به واحد شکایات بیمه مرکزی معرفی کنند تا بیمه مرکزی به این شکایت ها رسیدگی کند.

وی با  بیان اینکه بیمه مرکزی 3میلون و800 هزار تومان خسارات تصادفات و152 میلیون تومان  حوادث رانندگی را تحت پوشش قرار می دهد  افزود: پس اعلام رسمی میزان افزایش  نزخ بیمه های بیمه گذاران بیمه شخص ثالث در اولین فرصت برای افزایش تعهدات دیه بیمه شخص ثالث و اخذ پوشش کامل به واحد صادر کننده بیمه نامه خود مراجعه نمایند.

دلخوش بیان کرد:با افزایش قیمت اتومبیل در بازار و ضرورت مراجعه بیمه‌گذاران برای افزایش سرمایه بیمه نامه بدنه اتومبیل، در صورت عدم مراجعه بیمه گذاران بیمه نامه بدنه برای دریافت الحاقیه، بیمه صرفاٌ متعهد به پرداخت خسارت به تناسب مبلغی که بیمه شده، با قیمت بازار در روز حادثه، خواهد بود.

نرخ دیعه همه را غافلگیر کرد.

نرخ دیه کامل سال جدید در حالی 20.6 درصد افزایش یافت که این نرخ در اوایل سال جاری نسبت به سال 90، افزایشی 40 درصدی داشت و کمتر کسی انتظار این را داشت که باردیگر نرخ دیه با افزایشی 30 میلیون تومانی مواجه شود.

با توجه به اینکه نرخ دیه در سال 92 به 114 میلیون در ماه‌های عادی و 152 میلیون در ماه‌های حرام اعلام شده است، در واقع نرخ دیه برای سال آینده 20 درصد افزایش یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  88  =  93