میزان نرخ بیمه ها ۲۰ درصد افزایش می یابد

مدیر بیمه اتومبیل بیمه ایران گفت:پیش بینی می شود با توجه به افزایش نرخ دیه به 152 میلیون تومان نرخ بیمه شخص ثالث حداقل بین 20 تا 30 هزار تومان و برای انواع بیمه نامه ها 20 درصد افزایش خواهد یافت که البته در این خصوص هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز علی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ریسک نیوز با بیان اینکه نرخ دیه در سال 92 به 114 میلیون در ماه‌های عادی و 152 میلیون در ماه‌های حرام از سوی سخنگو  قوه قضایه اعلام شده  است، پیش بینی میکنم  نرخ بیمه شخص ثالث اتومبیل 20 تا 30 هزار تومان افزایش خواهد یافت .

وی با بیان اینکه  نرخ دیه برای سال آینده 20 درصد افزایش یافته افزود: افزایش نرخ بیمه اتومبیل  بر اساس قانون صورت میگیرد و تمامی مالکان اتومبیل باید قرار داد خود را بر اساس  نرخ دیه 152 میلون تومان تغیر دهند.

شعبانی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه اگر تا زمان پایان اعتبار  بیمه نامه صادر شده اتومبیل  فرصت باقی مانده باشد  مالک اتومبیل باید چه اقدامی نماید افزود: پس از ابلاغ رسمی ، مالک اصلی بیمه نامه  شخص ثالث باید هر چه سریع تر یعنی تا پایان سال 91 قرار داد بیمه ای خود را بر اساس قانون تغییر دهند و مابه تفاوت  را به شرکت بیمه خود پر داخت نمایند.

وی تاکید کرد: در صورتی که مالک اتومبیل قرار داد بیمه ای خود را تغییر ندهد و دچار حادثه شود، نر خ دیه برای وی بر اساس قرارداد قبلی یعنی 94 میلیون و 500 هزار تومان ماهای عادی و 126 میلیون تومان ماه‌های حرام محاسبه خواهد شد.

مدیر بیمه اتومبیل بیمه ایران تصریح کرد:  برای اعلام  دقیق افزایش حق بیمه‌ها جلسه‌ای ویژه تشکیل خواهد شد که نتیجه آن به زودی اعلام میگردد
وی در پایان اعلام کرد:  حق بیمه‌ها بر اساس قانون افزایش می یابد که پیش بینی می شود ای افزایش قیمت  20 درصدی باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄  35  =