رشد چشمگیر بانکداری الکترونیک پاکستان در سال ۲۰۱۲

ممکن است بانک‌های تجاری پاکستان در بخش وام دهی خصوصی و محصولات اعتباری مشتریان کمی از بازار عقب‌مانده باشند اما انجام فعالیت‌های معمول و کلی بانکداری را برای مشتریانشان راحت‌تر کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از شاپرک آمار رسمی بانک مرکزی این کشور نشان می‌دهد بین ژانویه تا دسامبر دو هزار و دوازده تبادلات انجام‌شده در محیط بانکداری الکترونیک بالغ بر 3 /269 میلیون تراکنش می‌کند که ارزش مالی آن 3 /27 هزار میلیارد روپیه است.

بر اساس آخرین بررسی 3 ماهانه سیستم‌های پرداخت در بانک مرکزی پاکستان، (3 ماهه منتهی به 31 دسامبر 2012) هنوز هم باید منتظر آمار 2رقمی در بخش بانکداری این کشور بود. در کنار آن باید اشاره کرد هر روز ابزارهای مختلف و روش‌های بانکداری الکترونیک محبوبیت بیشتری کسب می‌کنند.

در آخر دسامبر سال گذشته زیربنای بانکداری الکترونیک بیش از گذشته گسترده شد. بررسی SBP نشان می‌دهد تعداد دستگاه‌های خودپرداز نصب‌شده در کل کشور به 6232 دستگاه رسیده است که جوابگوی 21 میلیون کارت پلاستیکی هستند. علاوه بر آن خدمات واقعی بانکداری آنلاین در 94 درصد شعبه بانک‌های پاکستان (10523 شعبه) ارائه می‌شود.

در این میان تعداد دستگاه‌های POS همچنان ثابت مانده است و هیچ رشد چشمگیری نداشته است. این بررسی روندهای پرداخت شامل بانکداری بدون شعبه نمی‌شود.

منبع:http://www.brecorder.com/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  9