تصویب حمایت مالی از دانشجویان دکتری

موضوع حمایت مالی از فعالیت تمام وقت دانشجویان مقطع دکتری در نشست ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تصویب و ابلاغ شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علیرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از سی امین نشست ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در نشست خبری گفت: نقشه جامع علمی کشور؛ افق سند چشم انداز را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: همچنین هم آوایی بین سیاست گذاران، مدیران و دانشمندان، افق روشنی را در حوزه علم و فناوری پیش پای همگان قرار داده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: مالکیت فکری در عرصه علم و فناوری و شکل گیری شرکت ها و ضوابط حاکم بر بازار، صنعت و دانشگاه هم اکنون اولویت های جدید ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این نشست خبری درخصوص حمایت مالی از فعالیت تمام وقت دانشجویان مقطع دکتری گفت: سیاست های اجرایی این حمایت تصویب و به دستگاه هایی که دارای دانشجویان مقطع دکتری هستند ابلاغ شد.

دکتر منصور کبکانیان افزود: آیین نامه پیشنهادی دستگاه ها برای درخواست بودجه حمایت مالی از فعالیت تمام وقت دانشجویان دکتری در حال نهایی شدن است که با نهایی شدن آن بسته مشخص حمایتی درباره این دانشجویان خواهیم داشت.

وی تصویب بسته حمایت مالی از فعالیت تمام وقت دانشجویان دکتری را باعث جلوگیری از خروج دانشجویان این مقطع تحصیلی از کشور دانست.

دکتر کبکانیان درخصوص تشکیل کانون های هماهنگی بازار، صنعت و دانشگاه نیز گفت: با کار بسیار عمیقی که صورت گرفت در جلسه امروز آخرین پیشنهادها و اطلاعات بررسی و در نهایت مواردی تصویب شد که به زودی ابلاغ می شود.

وی همچنین درخصوص موضوع مالکیت فکری در حوزه علم و فنآوری با بیان این که این موضوع چالش برانگیز است گفت: سیاست های اجرایی این موضوع امروز ارایه شد و به زودی با همکاری دستگاه ها و مرکز پژوهش های مجلس برای اجرایی شدن این سیاست ها و تصویب قوانین در این خصوص در مجلس پیش خواهیم رفت.

عضو ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور همچنین درباره موضوع آزمون سراسری گفت: سیاست های سنجش و پذیرش دانشجو و موضوع کنکور (آزمون سراسری) در جلسه ستاد جمع بندی شد و به موقع ابلاغ می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +    =  10