دلیل دولت برای اعلام عزای عمومی مرگ چاوز

فارس: معاون رئیس‌جمهور در اجرای قانون اساسی تأکید کرد که با توجه به اینکه هوگو چاورز شخصیتی سیاسی بود، اعلام عزای عمومی در کشور برای شخصیت‌های سیاسی بر عهده رئیس‌جمهور است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی معاون رئیس‌جمهور در اجرای قانون اساسی که در حاشیه همایش «دفاع ملی، دفاع همه جانبه» در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده و به سمتی پیش می‌رود که نقش خود‌ در شکل‌دهی به مدیریتی جهانی را ایفا کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز با انواع تهدیدات منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه است و استکبار جهانی همواره خود را در برابر جمهوری اسلامی ایران قرار داده است.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه نگاه راهبردی مستکبران، مقابله با انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ایران است، متذکر شد: تهدیدات مسئله‌ای ثابت و مستمر است، بنابر‌این در برابر آن باید آمادگی داشته باشیم؛ ما در مدت 34 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته‌ایم با آمادگی دفاعی با تهدیدات دشمن مقابله کنیم و به این جایگاه ویژه و محکمی که داریم، برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: شرایط فعلی دفاعی کشور باید در محافل دانشگاهی و آکادمیک مورد ارزیابی و تحلیل قرار گیرد، چرا که این مسئله لازمه درک بهتر شرایط از وضعیت دفاعی کشور است.

‌معاون رئیس‌جمهور در اجرای قانون اساسی در ادامه تصریح کرد: ما بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، همواره باید از آمادگی کامل دفاعی در همه سطوح برخوردار باشیم و این موضوع به پیشرفت و توسعه کشور منجر می‌شود.

وی تأکید کرد که دانشگاه دفاع ملی بهترین عرصه برای ارزیابی مباحث دفاعی در سطح آکادمیک است و همایشی که برای همین مسئله در این دانشگاه برگزار شده، گام اساسی و شایسته برای رسیدن به تحقق مؤلفه‌های دفاع همه‌جانبه است؛ وقتی که رویکرد دفاع همه جانبه در کشور مطرح می‌شود، موجب همگرایی همه بخش‌ها شده و این همگرایی می‌تواند در سطوح مختلف و از جمله قوای کشور شکل بگیرد.

این مقام مسئول دولتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری، اتهاماتی به دولت مبنی بر فعالیت‌های انتخاباتی وارد می‌کنند؛ ارزیابی ‌شما از این اتهامات چیست؟ توضیح داد: در همه انتخابات‌ها، ‌دولت برگزار‌کننده است و مجموعه‌های دیگری مانند شورای نگهبان و نهادهای مردمی ‌وجود دارند که در این انتخابات هم حضور دارند، در این انتخابات هم مانند سایر انتخابات‌ها، اتهاماتی به دولت وارد می‌شود و حتی دولت و برگزارکنندگان انتخابات را ‌متهم می‌کنند؛ هر نوع فعالیت و خدمات‌رسانی دولت را به شائبه‌های انتخاباتی تحلیل می‌کنند؛ اما با این اقدامات، نمی‌شود که دولت در ماه‌های پایانی کارهایش را تعطیل کند.

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی در بخش پایانی این گفت‌وگو د‌ر پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره علت صدور اطلاعیه توسط دولت به دلیل مرگ هوگو چاورز و اعلام عزای عمومی، گفت: بالاخره رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا فردی انقلابی و پیرو اندیشه‌های امام‌خمینی (ره) و لازم بود این کار انجام شود؛ با توجه به اینکه هوگو چاورز یک شخصیت سیاسی بود، به همین دلیل اعلام عزای عمومی در کشور بر عهده رئیس‌جمهور است اما اعلام عزای عمومی برای علمای بزرگ کشور مانند آیت‌الله خوشوقت و آیت‌الله آقامجتبی‌تهرانی بر عهده مقام معظم رهبری است. همچنین لازم است بدانیم رئیس‌جمهور در زمان رحلت این بزرگواران، جلسات هیئت دولت را تعطیل کرد و اعضای هیئت دولت در مراسم ختم این بزرگواران حضور یافتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  10  =  1