مذاکرات اقتصادی ایران و روسیه در تهران

با برگزاری نشست مشترک تجاری ایران و روسیه در تهران، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران بر توسعه همکاری و مبادلات تجاری دو کشور در 5 بازار جدید صنایع چوب، آهن، فولاد و شمش و گندم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و کالامانوف معاون وزیر تجارت روسیه در تهران گفتگو و تبادل نظر کردند.

در این نشست مشترک، وزیر صنعت ایران با تاکید بر ضرورت توسعه مناسبات صنعتی، معدنی و همکاری‌های بیشتر در حوزه تجارت بین دو کشور، تصریح کرد: توسعه روابط میان دو کشور نیازمند ایجاد ساختارهای همکاری است ضمن آنکه با ایجاد نهادی خاص می توان برنامه ریزی‌های مورد نیاز را برای تسهیل و افزایش مبادلات انجام داد .

به گفته این عضو کابینه دولت دهم، تهران و مسکو می توانند پس از راه اندازی دفتر توسعه مناسبات، با مدیریتی در سطح معاون وزیر هر سه ماه یک بار با یکدیگر دیدار داشته و ضمن بیان نیازهای دو طرف به حل مشکلات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی دو کشور بپرازند .

وی افزود: برخلاف مناسبات نزدیک سیاسی دو کشور اما درحال حاضر بخش عمده مبادلات تهران و مسکو به صورت غیر مستقیم از طریق کشورهای دیگر انجام می شود .

وزیر صنعت از صنایع چوب و محصولات چوبی، آهن، فولاد و شمش و گندم به عنوان مهمترین زمینه های همکاری دو کشور یاد کرد.

کالامانوف معاون وزیر تجارت روسیه هم در این نشست مشترک با بیان اینکه دو کشور زمینه‌های همکاری بسیاری دارند، بیان کرد: صنایع سنگین، متالوژی، خودروسازی، معدن، هواپیماسازی، داروسازی، صنعت تجهیزات پزشکی از جمله زمینه‌های متنوع فرصت برای مذاکره است، یادآور شد:  در سایه تلاش و تعامل دو کشور رقم کنونی مبادلات که کمتراز پنج میلیارد دلار است افزایش یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =