ترافیک کنسرت های ۱۰۰ هزارتومانی در آستانه نوروز

انتظار می رود، کنسرت ها و آلبوم های موسیقی همچون فیلم ها با یک طبقه بندی کیفی از سوی نهادهای صادرکننده مجوزها همراه شوند تا عامه مردم که شناخت دقیقی از همه گروه های موسیقی ندارند، چوب عدم شناخت شان را نخورند و بتوانند انتخاب ساده تری در پیش داشته باشند. پیش از همه اینها اما باید به علاقمندان به کنسرت های موسیقی یادآوری کرد، با مطالعه دقیق به خرید آلبوم ها و بلیت کنسرت ها بپردازند و مراقب باشند در روزهای واپسین 1391 و پس از ان نقره داغ نشوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در آستانه عید نوروز شاهد اجرای حجم وسیعی از کنسرت های موسیقی به خصوص در تهران هستیم و فشردگی به حدی رسیده که تقریباً در ساعات پایانی اغلب روزهای میانی هفته نیز کنسرت هایی برگزار می شود اما مسئله تامل برانگیز سالن های خالی در اکثر این اجراها است و از جمعی که ریسک خرید بلیت این کنسرت ها را به جان می خرند، گروهی پشیمان از خریدشان، این اجراها را در نیمه ترک می کنند. اما این وضع متاثر از چیست و چه راهکاری برایش می توان پیش گرفت؟

به گزارش «تابناک»؛ در سال های اخیر برای کنترل موسیقی زیرزمینی و فعالیت حداکثری خوانندگان و موزیسین ها در فضای رسمی، حجم بالایی از مجوزها برای خوانندگان، نوازندگان و مجموعاً گروهی تازه نفس موسیقی صادر شده است. مسلماً برخی از این گروه ها از سطح فنی استانداردی برخوردارند و در یک بستر مناسب می توانند مخاطبان خود را متناسب با سبک موسیقیایی شان بیابند و بخشی از مردم را جذب موسیقی باکیفیت ایرانی نمایند اما این قاعده برای تمام ایشان صادق نیست.

گروه وسیعی از آنهایی که وارد این عرصه شده اند، از توانمندی لازم در این حوزه برخوردار نیستند و سطح پایانی از صدا یا مهارت در نواختن را در اختیار دارند و صرفاً به امید آنکه ثروت و شهرت را همچون بسیاری از بزرگان موسیقی ایران یک جا و در کوتاه مدت در این عرصه به دست آورند، وارد حوزه موسیقی شده اند که طبیعتاً این اشخاص به واسطه عدم برخورداری از توانمندی شاخص جایگاه جدی در حوزه موسیقی به دست نمی آورند و به واسطه عدم اقبال، خیلی سریع تر از آنچه تصور می کنند، به حاشیه رانده می شوند.

این گروه ناکام که عمدتاً از طریق واسطه ها وارد حوزه موسیقی می شوند، از طبقه متمول هستند که با صرف هزینه های غیرقابل تصور شعرهای مصوب در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد را خریده و ضبط می کند و مشخصاً از به حاشیه رانده شدن در حوزه موسیقی دچار آسیب جدی نمی شوند. با این حال بخشی از خوانندگان و نوازندگان از پشتوانه مالی جدی نیز برخوردار نیستند و با توجه به آنکه همه سرمایه شان را صرف تولید نخستین آلبوم و برگزاری نخستین کنسرت هایشان می نماید، پس از شکست، عملاً با نابودی پیوند می خورند.

data-src=http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1391/12/18/238715_383.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  −  40  =