تاریخ اکران فیلم جدید کریستوفر نولان مشخص شد

فیلم علمی تخیلی «بین ستاره‌ای» ساخته کریستوفر نولان 7 نوامبر 2014 در سینماهای عادی و آیمکس روی پرده می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبرآنلاین، این پروژه سینمایی را که خیلی‌ها در انتظار تولید آن هستند، استودیو پارامونت در آمریکای شمالی و استودیو برادران وارنر در سطح بین‌المللی توزیع می‌کنند.
 

همکاری نامعمول دو استودیو بزرگ از اهمیت فیلم کریستوفر نولان در بازار خبر می‌دهد. خیلی کم پیش می‌آید پارامونت و برادران وارنر در یک پروژه بزرگ همکاری کنند، اما «بین ستاره‌ای» (Interstellar) با مشارکت این دو استودیو تولید و توزیع می‌شود.
 

از سوی دیگر، شرکت لجندری پیکچرز شریک مالی برادران وارنر که در تولید سه‌گانه بتمن همین طور فیلم «تلقین/آغاز» به کارگردانی نولان مشارکت داشت، در پروژه جدید فیلمساز بریتانیایی مشارکت ندارد.
 

فیلمنامه «بین ستاره‌ای» را نولان را با همکاری برادرش جاناتان نولان نوشته و کارگردانی می‌کند. خود نولان یکی از تهیه‌کنندگان پروژه است.
 

«بین ستاره‌ای» روایتی از یک سفر بین ستاره‌ای قهرمانانه و بسیار فراتر از درک علمی انسان است.
 

براد گری رئیس پارامونت در بیانیه‌ای گفت: «کریس (نولان) به عنوان یک فیلمساز و قصه‌گو همواره دنیا را با استعدادهای فوق‌العاده و بی‌نظیر خود سرگرم کرده است. بسیار خوشحالم که ورود او را به خانواده پارامونت خوش‌آمد می‌گویم. با همکاری کریس، اما تامس، لیندا آبست و استودیو برادران وارنر، ایده بدیع او را نوامبر بعد در آستانه روز شکرگزاری و آغاز فصل تعطیلات سینمایی روانه سینماها خواهیم کرد.»
 

جف رابینوف رئیس برادران وارنر پیکچرز گروپ هم در بیانیه‌ای نولان را «یکی از بهترین فیلمسازان مولف این روزهای دنیای سینما» خطاب و از همکاری با او ابراز خوشحالی کرد.
 

نولان 42 ساله که متولد لندن است، آخرین بار سال 2012 فیلم پرفروش «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» را روی پرده سینماها داشت که آخرین فیلم سه‌گانه بتمن اوست. «بتمن آغاز می‌کند» و «شوالیه تاریکی» دو فیلم دیگر این سه‌گانه هستند.
 

نولان سال 2002 برای فیلم «یادگاری» نامزد اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و سال 2011 برای فیلم «تلقین/آغاز» نامزد جوایز اسکار بهترین فیلم و فیلمنامه غیراقتباسی بود.
 

«بی‌خوابی» و «پرستیژ» از دیگر فیلم‌های اوست. نولان در مقام نویسنده فیلم «مرد فولادین» به کارگردانی زاک اسنایدر را آماده نمایش دارد. «مرد فولادین» تازه‌ترین تلاش استودیو برادران وارنر برای به آوردن سوپرمن به پرده عریض سینماست. فیلمنامه «مرد فولادین» را دیوید اس. گویر بر اساس داستانی از خودش و نولان نوشته است.
 

ددلاین / 8 مارس / ترجمه: علی افتخاری

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  3  =