به آتش کشیدن خانه‌های مسیحیان در لاهور به اتهام توهین به مقدسات

هزاران تظاهرکننده خشمگین در لاهور پاکستان پس از مجادله بر سر توهین به مقدسات، خانه‌ها و اموال متعلق به مسیحیان را به آتش کشیدند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، تظاهرکنندگان ابتدا در محلی تجمع کردند و سپس خانه‌ها و اموال متعلق به مسیحیان را به آتش کشیدند.

"مولتان خان" افسر پلیس محلی به خبرگزاری فرانسه گفت که مشکلات روز چهارشنبه آغاز شدند، پس از اینکه "ساوان مسیح"، جوان مسیحی اظهارات توهین آمیزی درباره حضرت محمد (ص) ابراز کرد. او روز جمعه بازداشت شد.

مسیحیان همان روز از ترس واکنش شدید شروع به ترک این ناحیه کردند. اظهارات توهین آمیز در رابطه با اسلام یا حضرت محمد (ص) در گذشته نیز باعث حملات خشونت آمیز در پاکستان که 97 درصد جمعیت آن مسلمان هستند، شده است.

واکنش مسلمانان روز شنبه صورت گرفت. "دکتر احمد رضا"، مسئول اقدامات نجات دهنده محلی گفت: حداقل 160 خانه، 18 مغازه و دو کلیسا توسط معترضان به آتش کشیده شده‌اند.

نیروهای پلیس با باتوم به تظاهرکنندگان حمله کردند تا آنها را از این منطقه بیرون کنند.

تلویزیون محلی تصاویری از افراد نقاب دار را نشان داد که در حال آتش زدن اموال بودند. "رانا ثنا الله خان"، وزیر قانون امور پارلمانی و محاکمه عمومی پاکستان گفت: این افراد جرم‌های جدی مرتکب شده‌اند، هیچ زمینه اخلاقی، قانونی یا دینی وجود نداشت تا این چنین اقداماتی صورت پذیرد.

"اکرام گیل"، کشیش جامعه مسیحیان در این ناحیه نیز گفت که معترضان مسلح به سلاح‌های سرد از قبیل چکش و میله‌های فلزی بودند و وارد خانه‌ها شدند و دو کلیسا و تعداد زیادی صلیب و انجیل را به آتش کشیدند.

طبق گزارش ناظر حقوق بشر، در پاکستان حداقل 16 نفر در انتظار اعدام و 20 نفر دیگر در حال گذران حبس ابد به جرم توهین به مقدسات هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  2  =