تلاش بانک مرکزی اروپا برای بهبود امنیت بانکداری آنلاین/ احتمال الزام در تغییر متناوب پسورد

بانک مرکزی اروپا (ECB) با صدور دستورالعمل هایی قصد دارد امنیت در حوزه بانکداری تحت وب را تقویت کند.این قوانین جدید قرار است از سال 2015 عملیاتی شود، و طی آن احتمالا مشتریان بانکداری آنلاین ملزم خواهند شد که کلمه عبور (پسورد) خود را متناوباً تغییر دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پایگاه کامپیوتر اکتیو، این توصیه ها بخشی از طرح بهبود امنیت بانکداری وب و با  هدف متوقف ساختن مشکل فزاینده کلاهبرداری های اینترنتی از قبیل فیشینگ مطرح شده است.

ECB از بانک ها، شرکت های ارائه دهنده کارت های اعتباری، شرکت های فعال در حوزه پرداخت (PSP) و خرده فروشان آنلاین خواسته است این دستورالعمل ها را تا دو سال دیگر به مرحله اجرا در آورند.

بنا به گفته سازمان مقابله با بزهکاری در انگلیس موسوم به CIFAS، سال گذشته رکورد تعداد کلاهبرداری ها شکسته شده است.

CIFAS گفت بیشتر این کلاهبرداری ها از طریق سرقت هویت صورت گرفته است.

از جمله مواردی که مورد توجه و تاکید ECB قرار گرفته است، می توان به تقویت روش های تایید هویت و شیوه های دسترسی از طریق کلمه عبور اشاره کرد.

به عنوان مثال ECB به نهادهای مالی پیشنهاد کرده که تعداد دفعاتی را که افراد با استفاده از یک اطلاعات لاگین می توانند وارد سایت شده و از خدمات آنلاین استفاده کنند، محدود سازند.

در این صورت اگر مشتری بکوشد بیش از دفعات تعیین شده وارد سایت شود، حساب وی قفل شده و وی قادر نیست به خدمات دسترسی یابد.

شرکت انگلیسی Payments Council که در زمینه تدوین قوانین و استانداردهای پرداخت های الکترونیکی فعالیت می کند، گفته با توجه به این که توصیه های ECB به دنبال تنظیم یک سطح مشترک و عمومی برای امنیت است، کاملاً از آن حمایت می کند.
 

منبع: شرکت ملی انفورماتیک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ایرانی می گوید

    رمز یکبار مصرف otp برای امنیت گذاشتند
    و ورود بارمز دوعاملی(مثل بانک پاساگارد)

ارسال یک پاسخ

1  +  7  =