پنج کشور اول صادرکننده سلاح در جهان

یک موسسه تحقیقاتی سوئدی روز دوشنبه چین را به عنوان پنجمین کشور صادر کننده تسلیحات جهان معرفی کرد. ضمناً پاکستان مهمترین و بزرگترین خریدار اسحله های چینی است.

به گزارش جام نیوز سایت صدای آمریکا(VOA) نوشت: «یک موسسه تحقیقاتی سوئدی روز دوشنبه چین را به عنوان پنجمین کشور صادر کننده تسلیحات جهان معرفی کرد. ضمناً پاکستان مهمترین و بزرگترین خریدار اسحله های چینی است.»
 
براساس گزارش انستیتوی تحقیقاتی صلح بین المللی استکهلم، میزان صادرات چین بین سالهای 2008 تا 2012 ، در مقایسه با 5 سال پیش از آن، 162 درصد رشد داشته است. در همین حال سهم جهانی صادرات تسلیحاتی چین از دو درصد به 5 درصد افزایش یافته است.
 
به نوشته سایت رادیو فردا، این گزارش نشان می‌دهد که آمریکا بزرگ‌ترین صادر کننده اسلحه و هند بزرگ‌ترین خریدار سلاح در جهان هستند.

به گزارش رویترز، آمریکا 30 درصد بازار صادرات تسلیحات را در اختیار دارد و پس از آن روسیه با 26 درصد، آلمان با 7 درصد وفرانسه با شش درصد، دیگر صادر کنندگان مهم اسلحه بوده‌اند.
 
چین در واقع با این رشد پنجمین کشور بزرگ صادر کننده تسلیحات می شود؛ مقامی که پیش از این در دست بریتانیا بود. آمریکا، روسیه، آلمان و فرانسه چهار کشور نخست را در صادرات اسلحه تشکیل می دهند. این موسسه تحقیقاتی همچنین خاطرنشان کرده است 55 درصد کل صادرات اسلحه چین به پاکستان ارسال می شود

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1