اعزام تیم های کشیک به خودپردازها برای پول گذاری

مسئول گروه نظارت و کنترل اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با تأکید بر سرویس دهی کامل شبکه شتاب و شاپرک در روزهای اخیر از اعزام تیم های کشیک به عابربانک‌ها برای پول گذاری خبر داد و گفت: بی پولی در تمام عابر بانک‌ها نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم  اعظم آقایی در خصوص وضعیت عابربانک‌ها و خدمت رسانی این دستگاه‌ها به مردم در روزهای پایانی سال 91 و همچنین ایام نوروز، اظهار داشت: در این روزها گزارشی از مشکل در شبکه، قطعی و عدم سرویس دهی شتاب دریافت نکرده ایم.

وی با بیان اینکه به محض دریافت گزارش از قطع سرویس دستگاه عابر بانک برخی از بانک‌ها، بلافاصله بانک مرکزی وارد عمل شده و به بانک‌ها تذکر داده است، افزود: در روزهای اخیر تیم کشیک در بانک مرکزی حاضر بوده و این تیم تا پایان تعطیلات نوروز فعال خواهد بود و سرویس دهی بانک‌ها را شبانه روزی و در ساعات مختلف رصد می کند.
 
 
مسئول گروه نظارت و کنترل اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در همین ارتباط اشاره کرد که بیشتر شکایات مردمی در روز جاری به دلیل نبود اسکناس در عابر بانک ها بوده و گزارشی از عدم خدمت دهی یا اختلال در مرکز شتاب دریافت نشده است.
 
 
کارشناس شتاب بانک مرکزی در خصوص چرایی نبود اسکناس در برخی از عابربانک‌ها، تصریح کرد: مطمئناً در ساعات خاصی برخی از عابر بانک‌ها پول ندارند و این ساعات هم در حقیقت فاصله پولگذاری در عابر بانک‌ها تلقی می شود.
 
 
آقایی به سیستم مانیتورینگ بانک‌ها اشاره کرد و افزود: به محض اینکه عابر بانکی پول نداشته باشد و به عبارت دقیق‌تر اسکناس آن تمام شود، تیم کشیک بانک مربوطه متوجه می شود و نسبت به پولگذاری اقدام می کند؛ این مورد شاید زمان بر باشد اما همگانی نیست.
 
 
وی با بیان اینکه تیم های گشت برای پول گذاری در عابر بانک‌ها اعزام شده‌اند، گفت: بانک مرکزی بانک‌ها را رصد می کند و کوچکترین مشکلی را که مردم با ما در میان گذاشته باشند بلافاصله از این طریق پیگیری می کنیم.
 
 
کارشناس شتاب بانک مرکزی تأکید کرد: تیم حاضر در بانک مرکزی هم اکنون در حال تماس با تیم های کشیک بانک‌های دولتی و خصوصی هست و از آنها درباره چگونگی فعالیت‌شان در این ایام گزارش می خواهد.
 
 
به گفته آقایی، لیست کشیک نوروزی و همچنین شماره تلفن افراد کشیک در شعب بانک ها در سایت بانک مرکزی درج شده و شهروندان می توانند در صورت بروز مشکل به این سایت مراجعه و با شماره های اعلامی افراد کشیک در بخش اداره نظام های پرداخت ها تماس حاصل کنند.
 
 
وی همچنین اضافه کرد: شهروندان همچنین می‌توانند در صورت مغایرت در حساب و دریافت پول ( کسر از حساب بدون دریافت پول و عدم بازگشت آن تا 72 ساعت) با شماره تلفن 29911 میز امداد بانک مرکزی تماس بگیرند.
 
 
مسئول گروه نظارت و کنترل اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی گفت: همچنین افرادی که در هنگام استفاده از پایانه های فروش (pos) با مشکلی مواجه شوند می توانند با مراجعه به سایت بانک مرکزی و تماس با شماره های شاپرک که در بخش نظام های پرداخت ها درج شده مشکلات خود را رفع کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  +    =  54