سرمایه‌گذاری بانک جهانی در خدمات بانکداری آنلاین آذربایجان

سرمایه‌گذاری بانک جهانی در خدمات بانکداری آنلاین آذربایجاننوروز محمداف رییس اداره پست آذربایجان و سرپرست بخش همکاری‌های وزارت فناوری و ارتباطات آذربایجان اعلام کرد: تهیه خدمات وام و قبول سپرده حساب با Azərpoçt از 2015 میلادی آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک او در این زمینه به خبرنگاران گفت: علاوه بر ایجاد چهارچوب قانونی برای ارائه این خدمات، آغاز تهیه خدمات بانکداری سنتی با آموزش کارکنان آغاز خواهد شد.

در چهارچوب این پروژه که با سرمایه‌گذاری بانک سوییسی Swiss State Secretariat for Economic Affairs، بانک جهانی کلاس‌های آموزشی را برای سه هزار کارمند Azərpoçt تدارک دیده است؛ در حقیقت تمام کارکنان این موسسه به غیر از پستچیان از آموزش‌ها بهره خواهند برد.

Azərpoçt از آوریل 2010 اجازه محدود بانکداری را از بانک مرکزی دریافت کرده است.

او در ادامه گفت: سیستم خدمات بانکداری و مالی پستی ما با وام بانک جهانی انجام داده است و از 2015، Azərpoçt پرداخت این وام را آغاز خواهد کرد. برای انجام این کار، باید سوددهی خدمات افزایش یابد. در حال حاضر توانسته‌ایم به پیشرفت‌هایی برسیم. در 2011 درآمد این موسسه از تهیه خدمات مالی و بانکداری دویست هزار AZN بود که در 2012 به هشتصد هزار AZN رسید. پیش‌بینی می‌کنیم این روند در 2013 نیز ادامه یابد.

در حال حاضر اپراتور سیستم مالی این موسسه به 800 شعبه خود (بین 1000 تا 1500 شعبه‌اش) متصل است. Azərpoçt تاکنون ده هزار کارت پرداخت صادر کرده است و همراه آن 25 دستگاه خودپرداز و شبکه پایانه‌های POS را احداث کرده است.

منبع: http://abc.azl

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

39  +    =  40