آخرین آهار علل تصادفات نوروزی/۱۲ تا ۶ عصر بیشترین تصادفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد: واژگونی ناشی از خستگی، خواب آلودگی و انحراف به چپ از جاده‌های دوطرفه و همچنین سرعت غیرمجاز عامل 80 درصد تصادفات رانندگی در ایام نوروز است. بیشترین تصادفات در ساعات بعد از ظهر و بعد ازخوردن ناهار رخ می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سردار اسکندر مؤمنی صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا به خبرنگاران گفت: همان طور که از مردم خواسته بودیم که سفرهای خود را به روز آخر تعطیلات موکول نکنند امروز در بازدید از مرکز کنترل ترافیک راهور شاهد این بودیم که مردم به تدریج سفرهای بازگشت خود را آغاز کرده‌اند.

سردار مؤمنی تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم سفرهای خود را به روز جمعه موکول نکنند و در این دو روز باقیمانده به سمت منازل خود برگردند و روز جمعه را در منازل خود باشند و کسانی که روز جمعه برگردند باید انتظار ترافیک سنگین و ایستا را در مسیر بازگشت خود داشته باشند.

وی در ادامه گفت: همان طور که قبلاً اعلام شد حوادث جاده‌ای در دو هفته اول تعطیلات نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش داشته است و آمار هفته سوم تعطیلات نیز در پایان این هفته به اطلاع مردم خواهد رسید و با توجه به اینکه در موج آخر سفرهای نوروزی هستیم باید اعلام کنیم که تصادفات جاده‌ای هفته سوم تعطیلات نسبت به هفته‌های گذشته بیشتر شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: علت تصادفات در ایام نوروز با 38 درصد واژگونی به علت خستگی و خواب‌آلودگی، 22 درصد انحراف به چپ و 20 درصد سرعت غیرمجاز بوده که در کل این سه عامل باعث 80 درصد از حادثه‌های رانندگی در ایام نوروز است.

سردار مؤمنی گفت: بیشترین سرعت ثبت شده توسط دوربین‌های کنترل سرعت مربوط به خودروی پورشه با 240 کیلومتر در ساعت بوده که در استان اصفهان این خودرو توقیف شده است.

وی گفت: بیشترین حوادث رانندگی در استانهای اصفهان و مرکزی اتفاق افتاده است و میانگین سنی تصادفات در حوادث واژگونی خودرو مربوط به افراد بالای 40 سال بود. میانگین سنی در حوادث انحراف به چپ مربوط به افراد 30 تا 40 ساله و میانگین سنی حوادث با سرعت غیرمجاز مربوط به افراد 20 تا 30 ساله است و این نشاندهنده این است افراد جوان بیشتر با سرعت رانندگی می‌کنند و افراد بالای 40 سال که احساس می‌کنند تجربه بیشتری در رانندگی دارند بیشتر دچار خستگی و خواب‌آلودگی می‌شوند.

وی درباره ساعات تصادف رانندگی اعلام کرد: بیشترین تصادف در حوادث رانندگی در ساعات 12 تا 18 بعد از ظهر بود و بیشترین واژگونی‌ها در ساعات 12 تا 16 بعد از ظهر رخ داده است که به همین سبب توصیه می‌کنیم رانندگان بعد از صرف غذا و نوشیدنی‌هایی مانند دوغ و لبنیات استراحت و سپس رانندگی کنند.

سردار مؤمنی از مردم خواست تا با حفظ آرامش و رعایت قوانین و مقررات رانندگی و پرهیز از رانندگی با سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب آلودگی دوستان و سرنشینان خود را به خطر نیندازند

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  −    =  63