باهنر: داستانی تحت عنوان جریان انحرافی را قبول ندارم

باهنر اضافه کرد: ‌اگر یک چهارم از یارانه نقدی را کم کنیم، می‌توانیم با این مبلغ سیستم درمان کشور را مجانی کنیم که البته این مسئله نیازمند کار اجرایی سنگین است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: من داستانی را تحت عنوان جریان انحرافی قبول ندارم، چرا که جریان دارای سرمایه اجتماعی است.

به گزارش فارس، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه مهندسین امروز (پنجشنبه) در ادامه سخنانش در نشست خبری در پاسخ به سؤالی درخصوص فعالیت‌های جریان موسوم به انحرافی، اظهار داشت: من داستانی را تحت عنوان جریان انحرافی قبول ندارم؛ جریان به مسئله‌ای گفته می‌شود که دارای سرمایه اجتماعی است، لذا من می‌گویم اگر بگوئیم حلقه انحرافی بهتر است.

وی افزود: حلقه انحرافی افرادی هستند که بیشتر به دنبال ماجراجویی سیاسی هستند تا یک رفتار خردمندانه؛ این افراد معمولا یک سری بحث‌های بی‌مبنا را مطرح و در جامعه رها می‌کنند؛ ادبیات این حلقه اتفاق و انسجام نیست و بیشتر به نیت مطرح شدن در رسانه‌ها و مشهور شدن یکسری مسائل را مطرح می‌کنند.

باهنر ادامه داد: این افراد چون پشتوانه اجتماعی ندارند، نمی‌توانند کارشان را جلو ببرند و البته باید از آنها مراقبت کرد چرا که این افراد به صورت بالقوه باید مراقبت شوند ولی بالفعل امکان ایجاد مشکل را ندارند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سؤالی در مورد رابطه با آمریکا، گفت: ما در چشم‌انداز 20 ساله تصویب کردیم که در چارچوب کشور توسعه یافته با همه کشورها بجز رژیم اشغالگر قدس تعامل داشته باشیم، ‌چرا که این رژیم را غاصب می‌دانیم.

وی اظهار داشت: ما با سایر کشورها مشکلی نداریم ولی با برخی کشورها اختلاف داریم که این اختلاف قابل حل هم نیست؛ ما به عنوان یک کشور مسلمان روی برخی مسائل حساسیت داریم که آمریکا روی آن حساسیت ندارد و این اختلاف اساسی است که ما با آمریکایی‌ها داریم و این اختلاف یک سری هزینه‌ها را هم به ما تحمیل می‌کند.

وی تصریح کرد: کسی حق ندارد این هزینه‌ها را افزایش دهد؛ آمریکا هم بالاخره باید پنجه فولادی خود را از دستکش حریر در بیاورد؛ وقتی آمریکایی‌ها حتی داروهای نجات‌بخش بیماران ما را تحریم می‌کنند چگونه صحبت از گفت‌وگو به میان می‌آورند؟

وی افزود: تصمیم ما این است که مستقل زندگی کنیم و البته آمادگی تعامل سازنده با همه کشورها را هم داریم.

باهنر در پاسخ به سؤالی که اشاره به تسخیر سفارت انگلیس توسط دانشجویان داشت، گفت: ما رفتارهای غیرقانونی در کشور از هر مجموعه‌ای که باشد را قبول نداریم و محکوم می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر کشوری در خاک ما سفارت دارد آن کشور و سفارتخانه‌اش در پناه کشور ما است و هیچکس حق تجاوز به این سفارتخانه را ندارد. مگر اینکه جنایتی را مرتکب شوند که آن جنایت قابل رسیدگی و محاکم قضایی ایران باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اگر در ایران کسی خلاف قانون بخواهد تجاوزی را انجام بدهد، باید برخورد قانونی با آن فرد صورت بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه گفت: مشکل اصلی کشور ما گرانی و بیکاری است که باید برای این دو مسئله فکر عاجل کرد؛ برای اشتغال پایدار باید برنامه‌ریزی طولانی‌تر داشته باشیم و اشتغال پایدار ایجاد کنیم. همچنین باید بیمه بیکاری را تسری دهیم تا بیکاران یک حداقل دریافت کنند چرا که بیمه بیکاری باید جزو برنامه‌های عاجل دولت آینده باشد.

وی در خصوص مذاکرات 1+5 اظهار داشت: تصور ما این است که 1+5 یک مقدار زمان می‌خرد و معطل می‌کند درحالی که محور مباحث از مدت‌ها قبل مشخص شده و دو طرف مسائل هم را می‌دانند.

باهنر گفت: تسلط بر فناوری هسته‌ای و غنی‌سازی جزء حقوق ماست و ما از این حق عقب‌نشینی نمی‌کنیم و البته ما از این فناوری استفاده غیر صلح‌آمیز هم نخواهیم کرد.

دبیرکل جامعه مهندسین اضافه کرد: اگر طرف مذاکره‌ کننده موقعیت رهبری را در ایران و جامعه ما می‌داند، ایشان فتوا داده‌اند که استفاده نظامی از فناوری هسته‌ای حرام است؛ اگر 1+5 یک مقدار عقل به خرج دهد این فتوا باید یک سند مهم در سازمان مهم به ثبت برسد و از این سند حداکثر استفاده را ببرند.

باهنر ادامه داد: ‌البته ما در این گفت‌وگوها شرکت می‌کنیم و امیدواریم که 1+5 هم وقت را تلف نکند.

وی گفت: ما مقدار زیادی از راه را در زمینه انرژی هسته‌ای پیموده‌ایم و به عنوان یک کشور هسته‌ای مطرح هستیم و اینطور نیست که بخواهیم دست از این پیشرفت برداریم.

باهنر در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص ایرانیان مقیم خارج، اظهار داشت: ایرانیانی که در خارج از کشور هستند به عنوان یک سرمایه جدی برای کشور می‌دانند؛ اگر بخواهیم به برخی از آنها برچسب زنده انقلاب بزنیم، بی‌انصافی است؛ اگر این افراد خوب مدیریت شوند می‌توانند به عنوان سفیران ایران در زمینه دیپلماسی باشند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص بحث بهداشت و درمان، اضافه کرد: دولت نهم و دهم خدمات بسیار زیادی را در کشور با گفتمان عدالت محوری روی کار آورد که این گفتمان در قالب یارانه نقدی ارائه شد.

باهنر اضافه کرد: ‌اگر یک چهارم از یارانه نقدی را کم کنیم، می‌توانیم با این مبلغ سیستم درمان کشور را مجانی کنیم که البته این مسئله نیازمند کار اجرایی سنگین است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پایان اظهار داشت: در کشور ما مقوله سلامت، مقوله پیچیده‌ای شده است و برای بسیاری از خانواده‌ها درد بی‌پولی برای درمان بسیار سخت‌تر از بیماری است که البته این مسائل قابل حل است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  37  =  40