افزایش ارتفاع آب دریاچه ارومیه

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ارتفاع آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته در همین زمان حدود هشت سانتیمتر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حسن عباس نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: درحال حاضر ارتفاع آب دریاچه ارومیه 1271.8 متر است که نسبت به سال گذشته 8 سانتیمتر افزایش یافته است.

به گفته وی، البته با توجه به بارشهای نسبتاً خوب برف در ارتفاعات کردستان در فصل زمستان شاید در فصل بهار شرایط دریاچه ارومیه اندکی بهتر شود اما در مجموع در حال حاضر وضعیت این دریاچه مناسب نیست و با ارتفاع نرمال فاصله بسیار زیادی دارد.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر در ماههای پیش رو میزان بارندگیها در استان همانند سال گذشته مناسب باشد انتظار افزایش نیم متری ارتفاع دریچه ارومیه را داریم .

عباس نژاد اظهار داشت: با وجود رایزنیها و پیگیریهای سازمان محیط زیست با وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته مبنی بر تأمین حقابه 3.1 میلیارد متر مکعبی دریاچه تنها حدود یک میلیارد متر مکعب از این حقابه تأمین شد.

به اعتقاد وی، رایزنی برای دریافت حقابه دریاچه ارومیه سلسله مراتب مختلف دارد و جریان پیچیده ای است که محیط زیست همواره پیگیرآن است اما تاکنون محقق نشده و امیدواریم در سال جاری بخش قابل توجهی از آن تأمین شود.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1