کلاهی که بانک سپه بر سر روستاییان گذاشت

در حالی که نرخ سود وام 12 میلیون و 500 هزار تومانی روستایی از سوی بانک مرکزی پنج درصد تعیین شده است،بانک سپه 15 درصد گران تر از سایر بانکها سود از مردم روستایی می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اخبار بانک وام روستایی که از سوی بانکهای عامل چون مسکن و سپه به روستائیان پرداخت می شود،در سال گذشته با حادثه جالبی مواجه بود.

برای نمونه تعدادی از ساکنان شهرستان ابهر از توابع استان زنجان که حدود 700 تا 800 نفر می شوند در تماس با پایگاه خبری اخبار بانک مدعی شده اند که بانک سپه نسبت به سایر بانکها گران فروشی در سود می کند.

اما مشکل چیست؟ برخی از ساکنان شهرستان ابهر که متقاضی وام روستایی بودند به بانک سپه مراجعه می کنند و بانک به آنها وام 12 میلیون و 500 هزار تومانی اعطا می کند.

اما نکته مهم تغییر میزان نرخ سود دریافتی از این تعداد بود.نرخ سودی که به گفته تماس گیرندگان بانک سپه از مردم ابهر مطالبه می کند 15 درصد بیشتر از سود سایر بانکهایی است که همین وام را پرداخت کرده بودند.یعنی 20 درصد سود ناقابل برای وام روستایی.

به گفته تماس گیرندگان سرپرستی بانک سپه در زنجان نیز در پاسخ به سوال مردمی که این وام را با این نرخ سود دریافت کرده اند با بیان اینکه مشکل از تهران است پاسخ می دهد:"به ما گفته اند افرادی که از تاریخ شانزدهم فروردین ماه 91 تا نوزدهم خرداد ماه سال گذشته وام روستایی از سپه گرفته اند نرخ سود آنها 20 درصد خواهد بود"!

این در حالی است که برخی از مردم ابهر می گویند همین وام روستایی در بانکهایی چون مسکن با نرخ سود 5 درصد پرداخت شده است.

بانک سپه نیز در پیگیری های انجام شده اعلام کرده که در حال اخذ مجوز از هیات مدیره برای تعیین نرخ سود 5 درصدی به جای 20 درصد است.به گفته بانک سپه این اقدام کاملا قانونی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =