رقابت ایران، عراق و عربستان برای دبیرکلی اوپک

نماینده جمهوری اسلامی ایران در هیات عامل اوپک اعلام کرد: ایران، عراق و عربستان سعودی همچنان به رقابت برای احراز پست دبیرکلی اوپک ادامه می دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل  از پول نیوز این در حالی است که پیش از گفته می شد عربستان سعودی از نامزدی دبیرکلی اوپک کناره گیری کرده است.

سیدمحمدعلی خطیبی طباطبایی افزود: هیچ گونه شواهد رسمی مبنی بر کناره گیری رسمی نماینده عربستان سعودی از نامزدی دبیرکلی اوپک وجود ندارد و ما در این باره گزارشی دریافت نکرده ایم.

خطیبی طباطبایی اضافه کرد: به جز کاندیدای کشور اکوادور که پیش تر از رقابت برای احراز این پست کناره گیری کرده بود، همچنان نامزدهای سه کشور جمهوری اسلامی ایران، عراق و عربستان سعودی در این رقابت حضور دارند.

اعضای اوپک در نشست ١٦٢ این سازمان در وین اتریش تصمیم گرفتند عبدالله سالم البدری همچنان برای یک سال دیگر به عنوان دبیرکل این سازمان باقی بماند.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در هیات عامل اوپک تصریح کرد: با توجه به این که دوره دوم سه ساله دبیرکلی البدری دسامبر امسال به پایان می رسید، اعضای اوپک در دو نشست اخیر خود تلاش داشتند از میان چهار نامزد معرفی شده یک دبیرکل جدید برای این سازمان انتخاب کنند اما از آن جا که هر یک از این نامزدها برای انتخاب به اجماع کامل اعضا نیاز دارند، همین موضوع تا حدودی تصمیم گیری در این باره را دشوار کرده است.

دولت اکوادور که ویلسون پاستور، وزیر نفت کنونی خود را به عنوان نامزد این کشور برای دبیر کلی اوپک معرفی کرده بود از ادامه رقابت برای احراز این پست کناره گیری کرد.

جمهوری اسلامی ایران، غلامحسین نوذری، وزیر نفت پیشین و عراق سمیر الغضبان را به عنوان نامزد سمت دبیرکلی اوپک به دبیرخانه این سازمان معرفی کرده اند.

اعضای اوپک در نشست ١٦٢ این سازمان (٢٢ آذر ١٣٩١) در وین اتریش تصمیم گرفتند بار دیگر سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه را تثبیت کنند. گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت وانرژی حاکی از آن است که نشست بعدی اعضای اوپک به منظور بررسی سیاست های تولید نفت این سازمان ٣١ مه سال جاری میلادی (١٠ خرداد ١٣٩٢) در اتریش برگزار می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  −    =  60