افزایش سرمایه ۹۴ شرکت در سال گذشته

مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در سال گذشته برای 94 شرکت مجوز افزایش سرمایه صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پول نیوز   مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه در حوزه بازار اولیه و عرضه اوراق بهادار، طی سال 91 درخواست افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام، شامل شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و شرکت های فرابورسی و همچنین درخواست صدور مجوز پذیره نویسی شرکت های سهامی عام در شرف تاسیس و انتشار اوراق مشارکت، اوراق اجاره و مرابحه در این سازمان بررسی شد.

غلامرضا ابوترابی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای 94 شرکت مجوز افزایش سرمایه صادر شده است، اظهار کرد: مبلغ کل مجوزهای ارایه شده جهت افزایش سرمایه به شرکت های سهامی عام طی 12 ماهه سال 91 معادل 113 هزار و 949 میلیارد ریال بود.

وی تصریح کرد: سهم شرکت های پذیرفته شده در بورس از این مبلغ معادل 74 هزار و 647 میلیارد ریال بوده است؛ همچنین بر اساس مجوزهای صادره در سال 91، شرکت های فرابورسی و غیر بورسی در این مدت به میزان 31 هزار و 642 میلیارد ریال افزایش سرمایه داشته اند.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص محل تامین افزایش سرمایه ها گفت: بر اساس مجوزهای صادره، 65 درصد از افزایش سرمایه ها از محل مطالبات و آورده نقدی و 35 درصد بقیه از محل سود انباشته، اندوخته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی تامین شده است.

بنابراعلام پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، ابوترابی با اشاره به درخواست انتشار سهام شرکت های سهامی عام در شرف تاسیس که مشمول رسیدگی نزد سازمان بوده اند، گفت: مدیریت نظارت بر بازار اولیه نسبت به صدور سه مجوز پذیره نویسی سهام شرکت های سهامی عام در شرف تاسیس با سرمایه 13 هزار و 900 میلیارد ریال اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته، مجوز انتشار مبلغ 5 هزار و 950 میلیارد ریال اوراق مشارکت، مبلغ سه هزار و 605 میلیارد ریال اوراق اجاره و مبلغ 301 میلیارد ریال اوراق مرابحه صادر شد.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان اظهار کرد: این معاونت در سال گذشته مجوز انتشار مبلغ 5 هزار و 950 میلیارد ریال اوراق مشارکت، سه هزار و 605 میلیارد ریال اوراق اجاره و مبلغ 301 میلیارد ریال اوراق مرابحه را صادر کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄  2  =