آغاز غربالگری فشارخون تمام ایرانی‌ها

معاون بهداشتی وزیر بهداشت از آغاز غربالگری فشار خون و BMI ایرانیان و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت از چهاردهم اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، دکتر فاطمه رخشانی در مراسم بزرگداشت «روز جهانی بهداشت»، گفت: غربالگری فشار خون تمام ایرانیان و همچنین تشکیل پرونده الکترونیک سلامت از چهاردهم اردیبهشت ماه آغاز و به مدت 10 روز ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به "اهمیت فشار خون و همچنین تاثیر آن در ایجاد دیگر بیماری‌ها"، ادامه داد: با گسترش برنامه پزشک خانواده، مبحث "فشار خون" به صورت مستمر انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، "سبک زندگی" را اولویت نخست معاونت بهداشتی در سال جاری اعلام کرد و گفت: تا زمانی که به بیماری فکر کنیم، ممکن است بیشتر به درمان بپردازیم. بر این اساس سیستم ارائه خدمت در نظام PHC و مراقبت‌های اولیه بهداشتی را به این سمت پیش خواهیم برد که بر روی سبک زندگی از جمله تغذیه سالم، فعالیت بدنی کافی و ترک دخانیات کار شود.

رخشانی، به نقش بهورزها در زمینه ترویج سبک زندگی سالم، اشاره کرد و گفت: یقین دارم اگر برنامه بازنگری در این زمینه داشته باشیم و بهورزها را آموزش دهیم، آنها می‌توانند سبک زندگی‌ای که سلامت ایرانیان را در پی داشته باشد، ترویج کنند. ما در این زمینه بسیار تاکید داریم.

وی در پایان گفت: بر اساس قانون، هر نوع سیاستی که اتخاذ می‌شود و هر قانونی که نوشته می‌شود، باید اثرات مثبت و منفی آن در سلامت در نظر گرفته شود. برنامه پنجم توسعه بر این موضوع تاکید دارد و ما نیز پیگیر آن هستیم.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  4