رشد سه درصدی استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک/ ۲۸.۶ درصد کاربران اینترنتی به سایت بانک‌ها رجوع کردند

در سال 2012 ثبت شد:

سال 2012 در کل جهان بطور متوسط هر ماه 510 میلیون نفر یعنی 28.6 درصد افراد دارای دسترسی به اینترنت، برای استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک به سایت بانک‌ها رجوع کردند.سال 2012 در آمریکای شمالی بیش از 45 درصد افراد دارای دسترسی به اینترنت برای استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک به سایت بانک‌ها مراجعه کردند.اروپا در جایگاه دوم از لحاظ میزان استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک قرار دارد.پس از اروپا دو منطقه آمریکای لاتین و آسیا پاسیفیک قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از  امریکن بانک ، میزان رجوع به سایت بانک‌ها طی سال 2012 در جهان 2.9 درصد بالاتر از سال 2011 بوده است و پیش‌بینی می‌شود طی پنج سال آینده هر سال استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک بین 3 تا 5 درصد افزایش یابد. گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند که توانایی اتصال به اینترنت را دارند، رجوع به سایت بانک‌ها و استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک را افزایش خواهد داد.

سال 2012 در آمریکای شمالی بیش از 45 درصد افراد دارای دسترسی به اینترنت برای استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک به سایت بانک‌ها مراجعه کردند. این رقم 1.2 درصد نسبت به سال 2011 بیشتر است.

اروپا در جایگاه دوم از لحاظ میزان استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک قرار دارد. در این قاره سال گذشته میلادی حدود 37.8 درصد افراد دارای دسترسی به اینترنت از این خدمات استفاده کردند. رقم مربوط به سال قبل از آن 35.4 درصد بود.

پس از اروپا دو منطقه آمریکای لاتین و آسیا پاسیفیک قرار دارند. در این دو منطقه به ترتیب 25.1 و 22 درصد افراد دارای دسترسی به اینترنت از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده کردند. اما از لحاظ رشد استفاده در سال 2012 نسبت به سال 2011 ، منطقه آسیا پاسیفیک بالاترین جایگاه را دارد. در این منطقه میزان رشد 5.1 درصد بوده است.

تحلیلگران معتقدند در کشورهای در حال توسعه نگرانی از امنیت استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک عامل اصلی رشد اندک این بخش محسوب می‌شود. بانک‌ها و نهادهای مالی باید با اتخاذ تدابیر لازم اطمینان را در مشتریان افزایش دهند.

در زیر نمواد رشد رجوع به سایت بانک‌ها برای استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک در جهان، آمریکای شمالی، اروپا، مناطق آمریکای لاتین و آسیا پاسیفیک و خاورمیانه نشان داده شده است:

data-src=https://ebinews.com/img/files/333292935443666192.jpg

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =