۳ کشته و ۱۳۰ زخمی در انفجارهای تروریستی بوستون آمریکا (+گزارش تصویری)

دو انفجار تروریستی در شهر بوستون آمریکا حداقل 3 کشته و 130 زخمی برجا گذاشت.برخی منابع تعداد کشته ها را تا 12 نفر نیز گفته اند. حال 17 نفر از زخمی ها وخیم است. شاهدان عینی از قطع عضو برخی مصدومان خبر می دهند.

به گزارش عصر ایران به نقل از بی بی سی، این دو انفجار هنگام برگزاری مسابقه بزرگ ورزشی دو ماراتن در شهر بوستون آمریکا روی دادند.
26000 نفر در این مسابقه دو سالانه "روز میهن پرستان" که امسال صدو هفدهمین دوره خود را برگزار می کرد، شرکت می کردند. روز گذشته (دوشنبه ) به همین مناسبت در ایالت ماساچوست آمریکا تعطیل رسمی بود.

این دو انفجار بامداد سه شنبه به وقت تهران و در محل استقرار تماشاگران مسابقه و در نزدیکی محل خط پایان دو ماراتن روی دادند. گفته می شود این بمب ها دست ساز بوده و در سطل های زباله کار گذاشته بودند.

پلیس همچنین از خنثی سازی دو بمب دیگر در شهر بوستون خبر داد.

سازمان اطلاعاتی امنیتی اف بی آی آمریکا هم اعلام کرد این انفجارها، تروریستی بوده اند و به دنبال دستگیری عوامل آن است.
مقامات محلی در ایالت بوستون امروز (سه شنبه) را تعطیل اعلام نکرده اند اما از مردم خواسته اند تا حتی المقدور از تردد در مناطق حادثه خودداری کنند و هر گونه خبر یا حادثه مشکوک را به پلیس گزارش دهند.

هنوز به طور رسمی نه از سوی مقامات محلی و نه از سوی مقامات فدرال ماهیت این حادثه اعلام نشده است ولی برخی رسانه های آمریکایی به نقل از منابعی در پلیس فدرال و یا کاخ سفید اعلام کرده اند که در تروریستی بودن این حادثه تردیدی ندارند. روزنامه وال استریت ژورنال نیز در گزارشی نوشته است که پلیس در چند محل از شهر بمب هایی را کشف کرده است و تعدادی از افراد را برای بازجویی احضار کرده است.

حادثه بوستون مهیب ترین انفجار تروریستی در داخل خاک آمریکا پس از حادثه تروریستی 11 سپتامبر محسوب می شود و در شرایطی روی می دهد که دولت اوباما با انتقاد شدید برخی محافظه کاران و لابی های پرنفوذ تسلیحاتی و نظامی برای کاهش هزینه های دفاعی و امنیتی در بودجه های سنواتی آینده آمریکا مواجه است.

انفجار سوم مقابل کتابخانه کندی

پلیس آمریکا همچنین اعلام کرد در مقابل کتابخانه ریاست جمهوری کندی در شهر بوستون نیز انفجار روی داده است.
"نیوا کوکلی" سخنگوی پلیس بوستون گفت: این انفجار باعث آتش سوزی شد اما به کسی، آسیبی نرسید.

کتابخانه کندی حدود 5 کیلومتر با محل انفجارها در مسابقه دو ماراتن فاصله دارد.

ساعتی پس از اعلام این خبر، برخی منابع گفته اند این انفجار مربوط به آتش سوزی بوده و تروریستی نیست اما منابع دیگری به نقل از  پلیس این موضوع را تایید نمی کنند.

پس از این انفجارها ، در بوستون، نیویورک و واشنگتن، تدابیر شدید امنیتی برقرار شده است.

اوباما: عوامل را مجازات می کنیم

در واکنش به این موضوع، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا وعده داد واشنگتن عامل این انفجارها را شناسایی و مجازات خواهد کرد.

اوباما در سخنرانی تلویزیونی گفت: هنوز عامل این اتفاقات را شناسایی نکرده ایم. قبل از شناسایی تمامی واقعیت ها، نباید در این باره عجولانه اظهارنظر کرد.

وی افزود: البته ما به واقعیت ماجرا، دست خواهیم یافت و خواهیم فهمید چه کسی و چرا دست به این اقدامات زدند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که به مقامات فدرال دستور داده است سطح امنیتی را در سراسر آمریکا ارتقا بدهند.

تدابیر شدید امنیتی

در پی این حادثه ، شبکه تلفن همراه بوستون به دلیل جلوگیری از انجام انفجار کنترل شده از راه دور قطع شد. همچنین بوستون منطقه "پرواز ممنوع" اعلام شد.
همچنین راه های منتهی به کاخ سفید ، تحت شدیدترین تدابیر امنیتی قرار گرفت.
 

هنگام انفجار

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  11  =  17