سهم نوکیا از بازار جهانی کاهش یافت

نوکیا برخلاف فروش 5.6 میلیون دستگاه لومیا 920 از سال گذشته، همچنان در آمار و ارقام 27 درصد کاهش فروش خود را به نسبت سه ماهه آخر سال 2012 مشاهده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، شرکت بزرگ نوکیا که یکی از برترین تولید کنندگان گوشی تلفن همراه در جهان به شمار می‌رود، مدتی است به دلیل افت سهام و جایگاه در بازار گوشی‌های همراه استراتژی را پیش کشیده که بتواند در رقابت با شرکت‌های بزرگی چون اپل و سامسونگ قرار گیرد.

خط تولید لومیا استراتژی بود که نوکیا بر روی آن متمرکز شد  و بر مبنای آن لومیا 920 را روانه بازار کرد تا بتواند بر جایگاه خود بیافزاید؛ عمده دلیلی که موجب شد نوکیا برای سال 2013 تمرکز خاصی بر خانواده لومیا داشته باشد این است که سهمش برخلاف فروش 5.6 میلیون دستگاه لومیا، باز هم به نسبت سه ماهه گذشته 27 درصد کاهش داشته است.

این گوشی در رقابت با نیازسنجی صورت گرفته است که براساس آن تمایل کاربران بیشتر به دستگاه‌هایی بین تبلت و گوشی‌های هوشمند بوده و بر این اساس فبلت لومیا با صفحه نمایش 5.3 اینچ ظهور کرد.

فبلتی که سال گذشته میلادی توانست با وجود تخفیف 20 درصدی در فروش اینترنتی به مبلغ 5.9 میلیارد یورو دست یابد اما با این حال نتوانست از منظر حجم، بازار بهتری را به دست آورد و به نسبت سه ماهه دوم سال گذشته از خود 2 درصد کاهش را نشان می‌داد.

یکی از مشاوران بانکی سوئد درباره ادامه روند فعالیتی نوکیا گفته که پیش‌بینی می‌کند سهم نوکیا در سال 2014 دچار کاهش شدیدی شود چرا که سیاست‌های قیمتی نیز توسط این شرکت در نظر گرفته شده که در میان سایر رقبا فعالیت بسیار سخت می‌شود تا بتواند سودی به اندازه آن‌ها به دست آورد.

با این حال الوب مدیر اجرایی نوکیا گفته که استراتژی گوگل به گونه‌ای است که فصل به فصل به حجم تولیدات رده لومیا بیافزاید و از گزارشات به دست آمده حاصل از فروش این محصول در سه ماهه سوم سال گذشته راضی است البته این دلیلی بر این نیست که به فکر نوآوری در محصولات جدید نباشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  +    =  81