امکان ورود بانک آینده به بازار پایه

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه، گفت: شرکت‌های سهامی عام همانند بانک آینده می‌توانند به بازار پایه فرابورس وارد شده و پس از احراز شرایط، به بورس وارد شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس، محمود رضا خواجه نصیری در مورد ورود بانک آینده به بورس، اظهارداشت: این بانک به عنوان شرکت سهامی عام می‌تواند در بازار پایه فرابورس، معاملات سهام انجام دهد، اما فعلا به عنوان شرکت پذیرفته شده در بازار سهام نمی‌تواند وارد بورس شود.

وی ادامه داد: این بانک باید شرایط حضور در بورس را احراز کند که یکی از آنها کسب سود سالانه و در صورتی که شرایط را داشته باشد، می‌تواند به عنوان یکی از شرکت‌های سهامی عام وارد تالار بورس شود.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حال حاضر این بانک می‌تواند معاملات خود را در بازار پایه آغاز کند، تا به تدریج شرایط برای ورود به بازار را کسب کند.

وی در مورد سرنوشت سهامداران بانک تات، تصریح کرد: این سهامداران به عنوان سهامداران بانک آینده محسوب خواهند شد.

خواجه نصیری در مورد ویژگی بازار پایه فرابورس گفت: در این بازار شرکت‌ها پذیرش نمی‌شوند، بلکه تنها امکان نقل و انتقال سهام آنها فراهم می‌شود، زیرا طبق قانون برنامه پنجم توسعه نقل و انتقال همه شرکت‌های سهامی عام از طریق بازار پایه امکان‌پذیر است.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس تصریح کرد: اگر شرکتی در سال آخر مالی سودده نباشد، می‌تواند به فرابورس وارد شده و در صورتی که شروط سرمایه، سهام شناور آزاد و چند مولفه دیگر فراهم شود، پس از ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت، برای ورود به بورس تصمیم‌گیری خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  14