درخواست تخصیص ۳.۱ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی برای مشاغل خانگی

معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه از درخواست سه هزار و 100 میلیارد تومانی برای مشاغل خانگی از بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علی اکبر لبافی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برگزاری جلسه کمیته تخصصی شورای عالی اشتغال اظهار داشت: در این جلسه بنیاد شهید برنامه‌های اشتغالزایی سال جاری خود و اقداماتی که سال گذشته انجام شده بود را ارائه کرد.

وی ادامه داد: هدف گذاری ایجاد 50 هزار شغل برای فرزندان شهدا و ایثارگران در این راستا انجام شده که 10 هزار شغل آن از طریق استخدام دولتی و مابقی در بخش‌های کارآفرینی و تسهیلات اشتغال خواهد بود.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این جلسه بانک مرکزی گزارشی از برنامه‌های سال جاری سیستم بانکی و اثر گذاری در توسعه بنگاه‌های اقتصادی و اشتغال ارائه کرد، گفت: در این گزارش منابع تسهیلات دهی مطرح نشد و در هفته آینده منابع قابل تخصیص به ترتیب هر بانک ارائه خواهد شد.

لبافی با تاکید بر اینکه از سیستم بانکی به دلیل محقق نشدن تعهداتشان خیلی رضایت نداریم، بیان داشت: هر بانک را باید براساس میزان عملکردش سنجید و در این بین بانک ملی در بخش مشاغل خرد و خانگی سهم سال گذشته خود را تخصیص داده است.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از بانک مرکزی برای مشاغل خانگی اعتباری بالغ بر سه هر و 100 میلیارد تومان درخواست شده است، تصریح کرد: درباره دیگر بخش‌ها نیز باید منابع و مصارف بانک ها در سال جاری مشخص شود تا بتوان اعتباری برای اشتغال در نظر گرفت.

به گفته لبافی، از کل تعهدات بانک‌ها در خصوص تسهیلات دهی به بنگاه‌ها و بخش‌های اقتصادی تاکنون 60 درصد منابع از سال 84 تاکنون پرداخت شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  −  9  =