مخالفت بریتانیا با تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

برتیانیا مخالفت خود را با تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران در زمان کنونی اعلام کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، ویلیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا امروز دوشنبه گفت که اتحادیه اروپا هم اکنون باید به جای فکر کردن برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران، بر اجرای تحریم های اعمال شده علیه این کشور متمرکز شود.

این سخنان وزیر خارجه بریتانیا تنها پس از گذشت چند روز از درخواست جان کری وزیر خارجه آمریکا از اعضای کنگره این کشور برای خودداری از تحریم های جدید علیه ایران صورت می گیرد.

کری از اعضای کنگره آمریکا خواسته بود درباره تحریم های جدید ایران، صبور باشند و تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در خرداد آینده صبر کنند.

وزیر خارجه بریتانیا اضافه کرد: فشارهای اقتصادی علیه ایران به لطف تحریم های گسترده سال گذشته علیه بانک ها و صنایع ایران، روبه افزایش است. هنوز زمان تا تحریم های جدید، باقی مانده است.

هیگ قبل از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به خبرنگاران گفت: باید از سطح فشارهای کنونی تحریم ها علیه ایران، حفاظت کنیم و پیشنهاد تحریم های جدیدی را مطرح نکنیم.

دولت های غربی امیدوار هستند با اعمال تحریم ها و فشارها علیه ایران ، این کشور را به عقب نشینی در مواضع هسته ای خود مجبور کنند اتفاقی که هنوز روی نداده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  8