اعتبارسنجی مشتریان بانک ها نهادینه و استاندارد می شود

مدیر عامل شرکت رتبه بندی واعتباری سنجی مشتریان بانک ها

مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه بندی و اعتبارسنجی مشتریان بانک ها ، از نهادینه و استانداردشدن اعتبار سنجی مشتریان بانک ها در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکˈمحمد جلیلیˈ در گفت و گو با ایرنا، افزود: بر اساس استانداردهای جهانی، بررسی اعتبار سنجی مالی افراد باید در دوره 5 ساله مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه اعتبار سنجی مشتریان در چهار سال گذشته در ایران گفت: با توجه به اینکه سامانه عملکرد مشتریان در پایان سال 1391 ، چهار ساله شد ، اطلاعات مشتریان بانک ها در سال 1392 مطابق با استانداردهای جهانی می شود.

مدیر عامل شرکت مشاوره رتبه بندی واعتباری سنجی مشتریان بانک ها ، اظهار داشت: همچنین قرار است ،امسال برنامه هایی برای بهبود کیفیت در زمینه اعتبار سنجی مشتریان اجرایی شود.

جلیلی با بیان اینکه اطلاعات اعتباری یکی از شاخص های اقتصادی است که همه ساله بانک جهانی کشورها را بر اساس آن رتبه بندی می کند، گفت: هم اکنون بخشی از اطلاعات اعتباری مردم نزد بانک ها و موسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی و بخشی دیگر در اختیار موسسات اعتباری بدون مجوز از بانک مرکزی است.

وی با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای ارایه مجوز به این گونه موسسات اعتباری ، گفت: اطلاعات مشتریان این موسسات پس از ساماندهی در اختیار شرکت رتبه بندی قرار می گیرد و بر همین اساس اطلاعات در این سیستم دو برابر می شود.

جلیلی ، تعداد شرکت های بدون مجوز از بانک مرکزی را حدود 15 موسسه اعلام کرد و اظهار داشت: حجم فعالیت این موسسات بسیار بالا است، به نحوی که حجم تسهیلات خرد پرداختی این موسسات برابر با برخی از بانک های بزرگ کشور است.

مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه بندی و اعتبارسنجی مشتریان بانک ها گفت: در صورت ساماندهی این موسسات توسط بانک مرکزی اطلاعات این مشتریان نیز وارد سامانه می شود.

وی با بیان اینکه اعتبار سنجی دارای سه وجه مردم، بانک و سامانه اعتبار سنجی است، افزود: هر چند بانک ها آموزش های لازم را در این زمینه دریافت کرده اند، اما در بخش مردم و شرکت ها نیاز به ارایه خدمات آموزشی داریم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1