عرضه محصولات آرایشی تاریخ مصرف گذشته در بازار

برخی گزارش‌های رسیده حاکی از عرضه محصولات آرایشی تاریخ مصرف گذشته در بازار است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا  در یک مورد کرم ترک پای تولیدی یکی از شرکت های صاحب برند داخلی که تاریخ مصرف آن گذشته در بازار عرضه شده است. تاریخ تولید این محصول مربوط به سال 1388 بوده که دستکم یک سال از تاریخ انقضای مصرف آن گذشته است.

در پی مشاهده این محصول خبرنگار ایسنا با شرکت تولیدکننده این محصول تماس گرفت که مسئول مربوطه گفت: نظارت بر این دسته از محصولات بر عهده داروخانه‌ها است و داروخانه ها باید از فروش محصولات آرایشی تاریخ مصرف گذشته خودداری کنند.

وی افزود: البته بازرسان شرکت بعضا به داروخانه مراجعه می کنند و اگر جنس مشکل داری را مشاهده کنند حتما آن را جمع آوری می کنند اما دسترسی به انبار داروخانه ها ممکن نیست.

او در پاسخ به این سوال که حقوق مصرف کننده در این بین چه می شود؟ گفت: مصرف کننده می تواند جنس تاریخ مصرف گذشته را به داروخانه پس دهد و داروخانه موظف است جنس را گرفته و جنس سالم به مشتری تحویل دهد.

البته مسئول این شرکت تولیدی این موضوع را توضیح نداد که به هر حال مسئولیت شرکت های تولیدکننده در قبال محصولات تولیدی شان در بازار چیست.

طی سال های گذشته همواره شاهد این بوده ایم که تولیدکنندگان برای افزایش قیمت محصولات خود پشت در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صف کشیده و هر روز این موضوع را پیگیری کرده‌اند، اما زمانی که بحث کیفیت محصول تولیدی آن ها پیش می‌آید عقب نشینی می کنند و مسئولیت را به دوش دیگران می اندازند.

در موردی دیگر عرضه محصولات آرایشی تاریخ مصرف گذشته از سوی یکی از برندهای معروف سوئدی در بازار تهران مشاهده شده است.

یکی از خریداران محصولات این شرکت به خبرنگار ایسنا گفت: این شرکت یا محصولات تاریخ مصرف گذشته یا محصولاتی را که نزدیک به اتمام تاریخ انقضای آن ها است، در بازار می فروشد.

وی افزود: وقتی دلیل این کار را از فروشنده محصولات این شرکت خارجی پرسیدیم به ما گفتند که می توانید در صورت معیوب بودن جنس آن را پس دهید و جنس نو دریافت کنید.

دبیر انجمن صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده نیز درباره عرضه محصولات آرایشی تاریخ مصرف گذشته در بازار به خبرنگار ایسنا گفت: تاکنون گزارشی در این باره دریافت نکرده ایم و فکر می کنم بیشتر مسئولیت در این زمینه متوجه سازمان غذا و دارو و ستاد مبارزه با قاچاق کالا باشد. چرا که برخی محصولات آرایشی تاریخ مصرف از گذشته خارجی به صورت قاچاق وارد شده اند.

به هر حال به نظر می رسد در آشفته بازار کنونی که تولیدکنندگان چندان پاسخگو و مسئولیت پذیر نیستند، بهتر است مصرف کنندگان بیش از پیش به مشخصات درج شده روی محصولی که خریداری می کنند، توجه کنند و به دقت مواردی مانند تاریخ تولید و تاریخ انقضای مصرف محصول موردنظر خود را چک کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  −  82  =