رفع محدودیت منابع بانکها از مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از شورای عالی اشتغال خواست تا با رفع محدودیتهای منابع قرض الحسنه، بانکها را به اختصاص بخشی از منابع خود به طرح‌های مشاغل خانگی مکلف کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  احمد لطفی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه بعضی از بانکها در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی به تعهداتشان عمل نکردند و به همین دلیل از شورای عالی اشتغال تقاضا کردیم که محدودیت منابع قرض الحسنه بانکی را برطرف و بانکها را مکلف کند که بخش معینی از منابع قرض الحسنه خود را منحصرا در اختیار مشاغل خانگی و طرح های آن قرار بدهند.

وی افزود: برای تاسیس یک شغل خانگی نیازمند خرید ابزار و تجهیزات، مواد اولیه، ماشین آلات، طراحی فنی و مهندسی کار و طرح اولیه هستیم ، در کنار آن به منابع مالی نیاز داریم که باید از طریق منابع قرض‌الحسنه بانکها تامین شود چرا که مشاغل خانگی نیازمند مواد اولیه برای تولید هستند و افزایش قیمت مواد اولیه نیز دریافت تسهیلات را ضروری می‌کند بنابراین مجموعه‌ای از عوامل لازم است تا یک شغل خانگی ایجاد شود.

لطفی نژاد سقف تسهیلات مشاغل خانگی را برای هر فرد متقاضی 5 میلیون تومان ذکر کرد و در پاسخ به این پرسش که آیا با افزایش این سقف، به افراد کمتری وام تخصیص داده نمی‌شود؟ اظهار کرد: این مساله بسته به میزان منابعی است که بانکها از منابع قرض الحسنه خود برای شاغل خانگی اختصاص می‌دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  10  =