صدور بیش از یکصد هزار کارت الکترونیکی برای مرزنشینان

اعلام بروز صادرات و واردات کالاها امکان پذبر شد

مشاور قائم مقام اجرایی وزیر صنعت، معدن و تجارت از صدور بیش از یکصد هزار کارت الکترونیکی برای مرز نشینان کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا،جواد اسماعیلی در نشست بررسی روند صدور کارت مبادلات مرزی استان گیلان اظهار کرد: این کارت ها از طریق دفاتر خدمات پیشخوان خدمات دولتی در حال صدور بوده و به متقاضیان سراسر کشور تحویل می شود.

وی با اشاره به مزیت کارت های الکترونیکی مرزنشینان افزود: این کارت ها به دلیل اتصال به سامانه جامع و به روز، توانایی اعلام آمار واردات انجام شده از سوی مرزنشینان در هر لحظه و به روز بودن آمار صادرات کالاها توسط آنان را دارد.

مشاور قائم مقام اجرایی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزایش میزان ارز اختصاص یافته به مرزنشینان را از دیگر مزایای کارت های الکترونیکی عنوان کرد .

اسماعیلی ادامه داد: با اجرای این طرح و راه اندازی سامانه مربوط به آن، تمامی دستگاه های اجرایی و وزارتخانه های ذیربط می توانند از اطلاعات و خدمات آن استفاده کنند.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در ادامه این نشست از فراهم سازی مقدمات صدور کارت الکترونیکی مرزنشینان در استان خبر داد و گفت: به همین منظور جلسه کمیته مبادلات ارزی استان با حضور اعضای ذیربط در شهرستان آستارا برگزار شده است.

ˈمنوچهر صدفیˈ افزود: در همین راستا 30 دفتر پیشخوان خدمات دولتی در استان، ثبت نام از متقاضیان دریافت کارت الکترونیکی مرزنشینان را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: تاکنون 11 هزار خانوار برای دریافت کارت های مذکور در استان ثبت نام کرده اند.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تمامی مرزنشینان استان خواست در اسرع وقت با مراجعه به فرمانداری ها، بخشداری ها و دفاتر پیشخوان خدمات دولتی نسبت به ثبت نام برای دریافت این کارت اقدام کنند.

به گفته صدفی؛ پس از اتمام مهلت ثبت نام برای دریافت کارت الکترونیکی مرزنشینان که تا پایان اردیبهشت ماه امسال می باشد، تمامی خدمات قابل ارائه به مرزنشینان از طریق کارت های مذکور انجام می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  72