۷ هزار و ۸۰۰ محتوای الکترونیکی در شبکه ملی یادگیری تولید شد

با تلاش‌های صورت گرفته 7 هزار و 800 محتوای الکترونیکی در قالب شبکه ملی یادگیری تولید و به منظور ارائه به متقاضیان، در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم علی حکیم جوادی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از اهداف پیش‌بینی شده در برنامه پنجم توسعه کشور، ارائه 30 درصد آموزش‌ها به صورت الکترونیکی است که در همین راستا، طرح شبکه ملی یادگیری الکترونیکی کشور از سوی وزارت ارتباطات در حال پیاده‌سازی است.

وی با اشاره به استفاده از شبکه ملی یادگیری در سطوح مختلف آموزشی در کشورمان افزود: هدف از اجرا و بهره‌برداری از این شبکه، اشاعه دانش و کاستن از شکاف دسترسی به منابع علمی و آموزشی میان سطوح مختلف جامعه و نیز تضمین برابری به علوم و فناوری است.

او خاطر نشان کرد: شبکه ملی یادگیری در ایران، سه سطح آموزش در مدارس، آموزش عالی و نیز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را پوشش می‌دهد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان این مطلب که حمایت از تولید محتواهای فرهنگی، آموزشی، مهارتی و تخصصی از جمله اقدام‌های صورت گرفته در زمینه ایجاد شبکه یادگیری الکترونیکی است، تصریح کرد: این محتواها با به کارگیری آخرین فناوری‌های موجود تولید شده و به صورت رایگان از طریق شبکه ملی اطلاعات در اختیار تمامی متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این تلاش های با همکاری وزارت آموزش و پرورش و در راستای گسترش عدالت و فراهم آوردن شرایط یکسان برای تمامی مردم به منظور دستیابی به امکانات آموزشی، پیاده‌سازی می‌شود.

حکیم جوادی با اشاره به بیان موفقیت‌های کشورمان در عرصه هوشمندسازی مدارس و استفاده از فناوری‌های نوین برای تحقق شعار "هر خانه، یک کلاس درس" گفت:  تاکنون بیش از 50 هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند که این امر یکی از مهمترین دستاوردهای کشور در عرصه آموزش و پرورش است.

او تاکید کرد: از دیگر دستاوردهای این حوزه می‌توان به تجهیز و تحویل بیش از یک هزار و 600 آزمایشگاه فناوری اطلاعات در مدارس کشور با هدف توزیع عدالت آموزشی و در قالب پایلوت دولت الکترونیکی، اشاره کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا، برخی از دستاوردهای وزارت ارتباطات در حوزه پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات، شبکه ملی یادگیری و آموزش الکترونیکی، در نمایشگاه "فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش" عرضه شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  +    =  59