حمایت بانک توسعه اسلامی از دوره‌های بازار سرمایه اسلامی

برگزاری دوره‌های آموزشی موجب همکاری‌های بیشتر بین کشورهای مسلمان و بازارهای اسلامی می‌شود و بانک توسعه اسلامی همواره از برگزاری این دوره‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه نماینده بانک توسعه اسلامی(IDB) و اقتصاددان سودانی با شرکت در پنجمین دوره بین‌المللی بازارهای سرمایه اسلامی، این دوره‌ها را مسیری موفقیت آمیز برای پیشبرد اهداف بازارهای سرمایه اسلامی عنوان کرد.

عبدالرحمان الزاهی، اقتصاددان بانک توسعه اسلامی و سخنران مرکز تحقیقات و آموزش اسلامی در مورد این دوره بین‌المللی اظهار داشت: برگزاری این دوره‌ها نتایج مطلوبی  در بر دارد، به این دلیل که بازارهای سرمایه اسلامی در این دوره‌ها از دستاوردهای یک ساله و نوآوری به کار رفته در بازارهای یکدیگر آشنا خواهند شد.

وی با ابراز حمایت بانک توسعه اسلامی از این دوره‌ها افزود: برگزاری این دوره ها موجب همکاری بیشتر بین کشورهای مسلمان و بازارهای اسلامی می‌شود و بانک توسعه اسلامی همواره از برگزاری این دوره‌ها حمایت می‌کند.

نماینده بانک توسعه اسلامی در ادامه بیان داشت: این دوره ها در بحث توسعه روابط اقتصادی اسلام بسیار حائز اهمیت هستند و می‌توانیم با استفاده از تجربیات بازارهای اسلامی همچون ایران به عنوان یکی از خلاق ترین بازارهای اسلامی به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم.

الزاهی با اشاره به تحول این دوره ها در صنعت مالی دنیا تصریح کرد: این دوره ها نه تنها به بازارهای سرمایه اسلامی کمک خواهد کرد بلکه صنعت مالی دنیا را نیز متحول خواهد کرد، به این دلیل که بازارهای سرمایه اسلامی جزئی از صنعت مالی دنیا هستند.

وی ادامه داد: بنابراین بازارهای اسلامی می‌توانند تجربیات مفید خود را در خصوص ابزارهای معاملاتی مبتنی بر اصول اسلامی در اختیار بازارهای جهانی قرار دهند.

این استاد دانشگاه درباره بازار سرمایه ایران خاطر نشان کرد: بسیار خرسندم که بازار ایران با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که از لحاظ اقتصادی پیش روی این کشور قرار داده شده است، نه تنها پویا و فعال است، بلکه همپای بازارهای قدرتمند در حال پیش روی است و به معاملات خود ادامه می دهد.

در پنجمین دوره بین المللی بازارهای سرمایه اسلامی که با همکاری و مشارکت سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک توسعه اسلامی در تهران برگزار شد، بیش از 30 اندیشمند و متخصص مالی از 18 کشور مختلف جهان حضور داشتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  ⁄    =  31