پیشنهاد افزایش ۲۵درصدی قیمت شیرینی به دلیل گرانی روغن و شکر

رئیس اتحادیه کشوری قنادان از پیشنهاد افزایش حدود 25 درصدی قیمت شیرینی به دلیل افزایش قیمت روغن و شکر خبر داد و گفت: هنوز قیمت‌های نهایی مصوب نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم در مورد نتیجه بررسی‌ها برای افزایش قیمت شیرینی اظهار داشت: قیمت‌های جدید به کمیسیون فنی و مجمع برای تصویب رفته است ولی با توجه به افزایش قیمت روغن و شکر قیمت‌ها حدود 25 درصد افزایش خواهد یافت.

وی در پاسخ به این سؤال که پس از اینکه اعلام شد ارز مرجع روغن برگشته و این کالا مشمول دریافت ارز مرجع می شود آیا شما هنوز روغن و شکر را گران خرید می‌کنید، گفت: بله پس از افزایش قیمت‌هایی که اعمال شد حلب 16 کیلویی روغن که پیش از این 48 هزار تومان خریداری می‌شد در حال حاضر به نرخ 75 هزار تومان تهیه می‌شود همچنین، شکر نیز که قبل از سال جدید کیلویی 1450 تومان بود در حال حاضر به 2200 تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه قنادان کشوری در پاسخ به این سؤال که قیمت روغن به تازگی اعلام شده که 10 درصد کاهش می‌یابد و این اقدام بر روی قیمت شیرینی و میزان افزایش آن چه تأثیری دارد، گفت: اگر پس از افزایش حدود 30 درصدی قیمت روغن طی هفته‌های اخیر 10 درصد کاهش پیدا کند، بر روی میزان افزایش قیمت شیرینی نیز اثر دارد ولی باید این را بگویم که روغنی که ما برای شیرینی تهیه می‌کنیم آزاد است و شاید تنها 5 درصد آن را به نرخ کارخانه تهیه می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، قیمت روغن در هفته‌های گذشته به دلیل حذف ارز مرجع، افزایش یافت ولی پس از گذشت چند روز از این اقدام معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد به روغن ارز مرجع تعلق می‌گیرد. بر این اساس باید قیمت روغن به نرخ‌های گذشته خود برگردد که اینگونه نشد. انجمن روغن هم که پس از حذف ارز مرجع، روغن را تا 35 درصد گران کرد به تازگی از کاهش 10درصدی قیمت روغن خبر داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3