قیمت نفت و طلا در بازار جهانی افزایش یافت

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز با 10 سنت افزایش به 104.5 دلار در هر بشکه رسید و طلا با افزایش 14 دلاری به 1463 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از  آسوشیتد پرس، در حالی که سرمایه گذاران به آمارهای مربوط به افزایش مبادلات تجاری چین، بیش از انتظارها در خصوص افزایش مجدد ذخایر نفتی آمریکا توجه کردند، قیمت جهانی نفت خام ا امروز چهارشنبه افزایش پیدا کرد.

در بازار نیویورک، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه ژوئن با 55 سنت افزایش به 96.17 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت نیز در بازار لندن با 10 سنت افزایش به بشکه ای 104.5 دلار رسید.

چین اعلام کرده  است که واردات نفت این کشور در ماه آوریل  14.7 درصد نسبت به یک سال قبل، رشد داشته است. واردات نفت چین در آوریل سال گذشته نیز 16.8 درصد رشد را نشان داده بود.

همزمان قیمت طلا نیز در روز چهارشنبه افزایش یافت و این در حالی است که ارزش دلار کاهش یافته و تقاضا برای خرید فیزیکی طلا، فشارهای منفی ناشی از وضعیت مساعد بازارهای سهام بر بازار طلا را خنثی کرده است.

بر این اساس، قیمت هر اونس طلا با 14 دلار افزایش به 1463 دلار رسید. قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2013 بیش از 12 درصد کاهش یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  20