افزایش ۲۵درصدی قیمت شیرینی بدون مخالفت دولت اعمال شد

رئیس اتحادیه کشوری قنادان از افزایش 25 درصدی قیمت شیرینی در هفته گذشته بدون مخالفت نهادهای نظارتی دولتی خبر داد و گفت: قیمت‌های جدید از 16 اردیبهشت‌ماه اعمال و به سازمان بازرسی نیز اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد نصرتی در گفت‌وگو با تسنیم در مورد افزایش قیمت شیرینی در هفته گذشته و زمان اجرایی شدن آن اظهار داشت: قیمت‌های جدید شیرینی از 16 اردیبهشت‌ماه اعلام شد و از همان زمان نیز در حال اعمال شدن است. همچنین قیمت‌های پیشنهادی را به سازمان بازرسی و سایر نهادهای مربوطه اعلام کرده‌ایم.

وی در مورد این مسئله که آیا با قیمت‌های اعلام شده توسط اتحادیه مخالفتی نشده است گفت: با توجه به اینکه قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای این بخش و همچنین هزینه دستمزد کارگر 25 درصد افزایش یافته نرخ‌هایی که اتحادیه اعلام کرده غیرمنطقی نبوده و هزینه‌های محرمانه و مخفی نیز در این صنف وجود ندارد؛ بنابراین دلیلی برای مخالفت با این قیمت‌ها نیست.

رئیس اتحادیه کشوری قنادان با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز برای شیرینی 180 قلم است و روغن تنها یکی از این مواد اولیه است افزود: این مسئله که اگر قیمت روغن بازهم کاهش پیدا کند بر روی قیمت‌های شیرینی اثر دارد یا نه؟ مشخص نیست ولی باید بگویم روغن یکی از 180 قلم ماده اولیه برای تهیه شیرینی است و حتی برخی از شیرینی‌ها هستند که نیازی به روغن ندارند بنابراین نمی‌توان گفت کاهش بیشتر قیمت‌ روغن می‌تواند صددرصد بر روی قیمت‌ها موثر باشد.

نصرتی ادامه داد: علاوه بر کالاهایی مانند روغن، شکر و سایر موارد که افزایش یافته، قیمت کاکائو، نارگیل، کنجد، گردو، مغز بادام، پسته و بسیاری از موارد نیز با افزایش قیمت روبرو بوده و نقش مؤثری بر روی قیمت شیرینی داشته است.

وی در پایان قیمت جدید شیرینی تر و خامه‌ای درجه یک را 10500 تومان، شیرینی دانمارکی درجه یک 8000 تومان، شیرینی زبان و پاپیونی درجه یک 9000 تومان، شیرینی برنجی درجه یک 9000 تومان و کیک یزدی درجه یک را 7000 تومان اعلام کرد و گفت: قیمت‌های اعلام شده با 25 درصد افزایش قیمت نسبت به گذشته است و این قیمت‌ها غیرمنطقی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  +    =  29