بانک مرکزی و وزارت صنعت برای ترخیص به موقع کالاهای اساسی هماهنگ باشند

رئیس مجمع واردات با تاکید بر لزوم هماهنگی بین بانک مرکزی و وزارت صنعت، گفت: کالای اساسی نباید یک هفته بیشتر در گمرک بماند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  محمد حسین برخوردار در گفت‌وگو با  فارس، در خصوص دپو کالاهای اساسی در گمرک اظهارداشت: به نظر می‌رسد دپوی این کالاها به دلیل مشکلات تخصیص ارز باشد.

وی افزود: بانک مرکزی و وزارت صنعت باید هماهنگی لازم را داشته باشند تا کالاهای اساسی که وارد گمرک می‌شوند مشکلی به لحاظ ترخیص نداشته باشند و ارز مورد نیاز آنها و ثبت سفارش، انجام شده باشد.

رئیس مجمع واردات گفت: بنادر جنوبی کشور به دلیل گرمای هوا، مکان مناسبی برای دپوی کالاهای اساسی نیستند و هرچند که کانتینرها یخچال دار است اما دپوی بیش از حد کالای اساسی باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد بانک مرکزی در تامین ارز مرجع برای کالاهای اساسی مشکل داشته باشد و نقل و انتقال پول و همچنین تبدیل سایر ارزها به دلار، مشکلاتی داشته باشد که مربوط به تحریم‌ها است.

بر اساس این گزارش روز گذشته دبیر انجمن صنایع لبنی به فارس خبر داد که 18 هزار تن کره مدت 5 ماه است که به دلیل عدم تخصیص ارز مرجع در گمرکات مانده است و قرار است امروز بانک مرکزی در این باره به نامه مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت پاسخ دهد. روزنامه‌ها نیز امروز از دپوی کالاها به دلیل مشکلات ارزی در گمرک گزارش داده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  ⁄    =  13