نقشه راه تجارت و اقتصاد الکترونیکی رونمایی می‎شود/ظرف پنج سال آینده ۸۰ درصد مبادلات مالی کشور الکترونیکی می شود

در نشست خبری هفتمین همایش ملی تجارت و اقتصاد الکترونیک مطرح شد:

رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: بر اساس هدف گذاری‌های صورت گرفته تلاش می‌شود تا در صورت سرمایه‌گذاری‌های مناسب ظرف پنج سال آینده 80 درصد مبادلات مالی کشور به شکل الکترونیکی انجام شود.در هفتمین همایش ملی تجارت و اقتصاد الکترونیکی نقشه راه تجارت و اقتصاد الکترونیکی رونمایی می‎شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک میزگرد مطبوعاتی هفتمین همایش بزرگ ملی و اولین همایش بین‏ المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی با حضور معاونین وزاری "صنعت، معدن و تجارت" و "ارتباطات و فناوری اطلاعات" برگزار شد.

مهندس "محمد صادق مفتح" قائم مقام وزیر و معاون توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی وزیر صنعت، معدن و تجارت در میزگرد مطبوعاتی  هفتمین همایش ملی و نخستین همایش بین المللی  و نیز دومین نمایشگاه تخصصی تجارت و اقتصاد الکترونیکی که طی روزهای 29 – 30 – 31 اردیبهشت ماه 1392 در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار خواهد شد، به ذکر توضیحاتی در خصوص این رخداد پرداخت و خاطرنشان کرد: در این همایش نقشه راه تجارت و اقتصاد الکترونیکی رونمایی می‎شود.

وی افزود: برای جاری شدن اقتصاد و تجارت الکترونیک در تمام نهادها و سازمان‎های کشور برنامه‎هایی را تدوین کرده و مورد اجرا گذاشته‎ایم.

وی با اشاره به اینکه با الکترونیکی شدن اقتصاد و تجارت، هزینه‎های تمام شده‎ی بنگاه‎های اقتصادی کاهش می‎یابد، اظهار داشت: تولید تجارت الکترونیک یکی از نیروهای افزایش اشغالزایی در کشور خواهد شد؛ که علاوه بر کاهش اتلاف وقت، زمینه ساز توسعه‎ی همه جانبه در کشور نیز می‎شود.

 

در ادامه، "علی حکیم جوادی" معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور، گفت: امیدواریم دستاوردهای این همایش و رونمایی از بخش‌های مختلفی که قرار است در حاشیه‎ی این نمایشگاه انجام شود ما را در دسترسی به اهدافی که در راستای برقراری دولت الکترونیک دنبال می‎کردیم یاری کند.

وی یادآور شد: تا تیرماه سال 90 حدود 18 درصد از تولید ناخالص داخلی به تجارت الکترونیک مربوط می‌شد که این آمار در سال‌های پس از آن همچنان رشد کرد و با این وجود هنوز هم جای رشد دارد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات، افزود: بر اساس هدف گذاری‌های صورت گرفته تلاش می‌شود تا در صورت سرمایه‌گذاری‌های مناسب ظرف پنج سال آینده 80 درصد مبادلات مالی کشور به شکل الکترونیکی انجام شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  ⁄  11  =