رئیس دیوان عدالت اداری: افشاگری در انتخابات جرم است

حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی توسط کاندیداها اظهار داشت: حضور کاندیداها در بین مردم برای معرفی خود باید همراه با رعایت اخلاق انتخاباتی و تقوا باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از باشگاه خبرنگاران رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه هدف از انتخابات ریاست جمهوری باید خدمت باشد نه نشستن بر کرسی قدرت، تصریح کرد: رعایت مسائل اخلاقی و سیاسی از لوازم ضروری شرکت در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: استفاده از مزایا و تریبون دولتی، امری خلاف قانون بوده و قابل پیگیری است؛ امیدواریم کاندیداها از ابتدا التزام خود را به مسائل شرعی نشان داده و از این کرسی سوءاستفاده نکنند.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری میدان آزمایشی برای کاندیداها و هوادارانشان است، گفت: مردم و مسئولان باید به ویژگی‌های رئیس جمهور آینده توجه کنند و اگر کاندیدایی در مرحله انتخابات و جمع‌آوری رأی، موازین اخلاقی و شرعی را رعایت نکند پس از انتخابات نیز همان‌گونه بوده و پاسدار رأی مردم نخواهد بود.

وی با تاکید بر تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رئیس جمهور باید نقاط قوت روسای قبلی را داشته و نقاط ضعف را از خود دور کند، اظهار داشت: کاندیداهای ریاست جمهوری باید توانمندی‌های خود را ابراز کرده و از تخریب و تهمت به دیگران و اشاعه اکاذیب خودداری کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه افشاگری و عدم رعایت اخلاق انتخاباتی، خلاف قانون بوده و جرم است، خاطرنشان کرد: اگر اتهامی به کسی منتسب بوده اما به اثبات نرسیده باشد، خلاف قانون بوده و حتی اگر به اثبات هم برسد خود افشای جرم، تخلف و جرم محسوب می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  37  =  47