نمایندگان به که نامه می‌‌نویسند؟!

نخستین نامه ‌نمایندگان تکذیب و بعدا تأیید شد و هم‌اکنون دوباره نمایندگان در ‌تأیید و تکذیب آن‌ به جان هم افتاده‌اند. اکنون از مجلس خبر می‌رسد که نامه دوم و سومی هم در راه است! حال چگونه است، وقتی نمایندگان قصد مشارکت در یک طرح را دارند، به سختی و در بسیاری از موارد، تنها حد انصاب امضای موجود جمع‌آوری می‌شود، ولی برای حاشیه رفتن و کارهایی که ارتباطی به مجلس ندارند، نمایندگان این گونه با اشتیاق در آن مشارکت می‌کنند؟!

چند وقتی است که مجلس شورای اسلامی و نمایندگان حاضر در آن، با رفتارهای سیاسی و جهت‌دار، مجلس شورای اسلامی را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند، به گونه‌ای که نمایندگان هر روز با یک شیوه جدید، کارهایی ‌می‌کنند که بیرون از شأن نمایندگی‌شان است.

به گزارش «تابناک»، هم‌اکنون جمع‌آوری امضا‌ از کارهای روزمره‌ای است که متأسفانه وقت بسیاری از وکلای ملت را گرفته و این در حالی است که مجلس باید همه تلاش خود را به بررسی لایحه بودجه کل کشور معطوف کند؛ اما گویا برخی از درون مجلس زیاد تمایل ندارند که مجلس کارهای مربوط به قانون‌گذاری و نظارت را انجام دهد و با انجام این گونه کارها، قصد به حاشیه بردن شأنیت مجلس را دارند!

بنا بر این گزارش، به تازگی موضوعی که در رسانه‌ها بسیار به آن پرداخته شده،‌ جمع‌آوری امضا ‌علیه یک کاندیدای خاص است که باعث شد، پس از انتشار آن، از سوی برخی ‌امضاکنندگان‌ تکذیب شود.

اما هنوز جریان این نامه و بحث بر سر تغییر متن نامه و جعل امضای نامه مذکور در رسانه‌ها ادامه دارد که با خبر شدیم دو نامۀ دیگر نیز در همین زمینه نگاشته شده و با بیان آن در حال جمع‌آوری امضا‌ هستند.

موضوع از این قرار است که بنا به گفته نماینده مردم بناب، هم‌اکنون مخالفان حضور یکی از کاندیداهای مطرح ریاست جمهوری ـ که عضو جبهه پایداری هستند ـ ‌در مجلس در حال جمع‌آوری امضا‌ ‌علیه وی هستند.

این نامه گویا خطاب به شورای نگهبان نگاشته شده ‌و با منتسب کردن این کاندیدا به جریان فتنه، قصد فشار آوردن به شورای نگهبان برای تأیید صلاحیت وی را دارند.

از سوی دیگر، ‌طرفداران این کاندیدا در حال جمع‌آوری امضا برای تشکر و قدردانی از این نامزد انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری هستند؛ این نامه که توسط محمد رضا تابش در حال جمع‌آوری امضا‌ست، تا کنون چهل امضا در پای خود دارد.

گویا هم‌اکنون با این روند، مجلس در حال رفتن به حاشیه شده و در این شرایط که از مهمترین زمان‌های موجود و سرنوشت ساز برای کشور است، در حال دور شدن از وظیفه اصلی خود است.

حال پرسش این است، چگونه است که وقتی نمایندگان قصد مشارکت در یک طرح را دارند، به سختی و در بسیاری از موارد تنها حد انصاب امضای موجود جمع آوری می‌شود، ولی برای حاشیه رفتن و کارهایی که ارتباطی به مجلس ندارند، نمایندگان این گونه با اشتیاق در آن مشارکت می‌کنند، ‌به گونه‌ای که گاه حتی بیش از دویست نماینده، حاضر به امضای نامه‌ای هستند که حتی گاهی از متن آن آگاه نیستند!

جای تأمل است که نمایندگان ملت این گونه فکر مردم و کشور خود هستند! ولی آیا بهتر نیست که وکلای مردم ـ اگر علاقه‌مند به کار سیاسی هستند ـ انجام این قبیل کارها را به بیرون از خانه ملت موکول کنند و در صحن علنی مجلس، تنها تلاش کنند تا مصوبات، کامل و بی نقص باشد؟!
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. وحید یارب می گوید

    بعضی وقتها حاشیه از متن واصل مهمتراست ونمایندگان مجلس که چشم وگوش بیدارملت هستند درزمان های حساس وظیفه خظیردارندتامردم راازمسائلی که درحال اتفاق افتادن هست آگاه نمایندواین نه تنها منعی نداردبلکه بسیارخوب هم هست.

ارسال یک پاسخ

99  −  90  =