حجم طلای شناسایی شده معادن ایران

تاکنون 340 تن ذخایر طلای قابل استحصال را در کشور شناسایی کرده ایم. اکتشاف معادن استراتژیکی که کانی های آن در فناوریهای برتر مورد استفاده قرار می گیرد ، در اولویت کار سازمان زمین شناسی قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر بهروز برنا معاون اکتشاف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت:  درباره اکتشاف و بهره برداری از معادن طلا تلاش های زیادی شده است که امیدواریم با اضافه شدن معادن زرشوران و ساری گونی به چرخه طلا ، تولید کشور در آینده نزدیک به 10 تن در سال برسد.

معاون سازمان زمین شناسی افزود: عناصر همراه شونده همچون وانادیوم، سلنیوم، لیتیوم، گروه لانتانیت ها و بریلیوم از جمله این معادن راهبردی است.

وی گفت: همچنین خاک های نادر که در صنایع موبایل و ریزتراشه های رایانه ای کاربرد فراگیر و ارزش افزوده بالایی دارد و به همین خاطر دستیابی به فناوری اکتشاف و به خصوص فرآوری آنها بسیار اهمیت دارد.

برنا تصریح کرد : معدن و معدن کاوی در ایران با وضع منحصر بفرد زمین شناسی، تنوع موادمعدنی و قرارگیری در بخش میانی یک کمربند متالوژنی شناخته شده جهانی به نام آلپ هیمالیا و نیز وجود کمربندهای طلا و مس، سرب و روی، تبخیری ها، کرومیت و غیره بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: کشور ما بیش از 5 هزار معدن فعال دارد که 88 درصد دردست بخش خصوصی، 10 درصد در اختیار تعاونی ها و 2 درصد هم در دست بخش دولتی است اما 35 درصد ارزش مجموع تولیدات معدنی کشور در 2 درصد دولتی نهفته است.

معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با اشاره به اینکه در کشور حدود 70 نوع ماده معدنی داریم که هم اکنون درحال بهره برداری از معادن آنها هستیم ، گفت: تا سال 91 بهره برداری ما 391 میلیون تن بوده است.

برنا افزود: باید در کشور حداقل سالانه یک میلیون متر مکعب حفاری اکتشاف معدنی داشته باشیم تا این محدوده های بدست آمده را از لحاظ عمقی هم بررسی و اعتبارسنجی کنیم
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

47  −  40  =