چین اول برگ سبز چای تمام شد

رییس سندیکای کارخانجات چای شمال از پایان چین اول برگ سبز چای در باغات استان‌های شمالی کشور خبر داد و پیش‌بینی کرد: میزان برداشت برگ سبز چای با کاهش نسبی به 120 هزار تن برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک نعمت یاورزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در چین اول حدود 36 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران استان‌های شمالی کشور خریداری شده که 80 درصد آن‌ها چای درجه یک و 20 درصد آن درجه دو بوده است.

وی افزود: در هر فصل بسته به شرایط اقلیمی برداشت برگ سبز از باغات کشور به سه تا چهار چین می‌رسد. چین دوم چای از حدود یک ماه آینده آغاز شده و بسته به شرایط آب و هوایی 15 تا 20 روز ادامه خواهد داشت.

رییس سندیکای کارخانجات چای شمال با بیان این‌که افزایش نرخ ارز و قیمت‌ها نسبت به سال گذشته سبب رونق نسبی بازار چای ایرانی در داخل کشور شده است، گفت: در حال حاضر کشاورزان به روز‌مرگی افتاده و عمدتا پولی بابت برگ سبز برداشت شده خود دریافت نمی‌کنند.

به گفته یاورزاده با توجه به این‌که واردات چای خارجی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، می‌توان با مدیریت بهتر کشاورزان را به افزایش تولید برگ سبز چای در سال‌های آینده امیدوارتر کرده و بازار داخلی را برای چای ایرانی پررونق‌تر کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

37  −  28  =