فرصت طلبی بانک های مرکزی جهان

تازه ترین گزارش صندوق بین المللی پول نشان می دهد که بانک های مرکزی روسیه، قزاقستان و ترکیه همچنان به خرید طلا ادامه می دهند.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، کاهش شدید قیمت طلا در هفته های گذشته موجب شده تا بانک های مرکزی روسیه و قزاقستان برای هفتمین ماه متوالی میزان ذخایر طلای خود را افزایش دهند.

بر اساس این گزارش، میزان ذخایر طلای روسیه در ماه آوریل با 8.4 تن افزایش به بیش از 990 تن رسیده است. روسیه هفتمین ذخایر بزرگ طلای جهان را در اختیار دارد. میزان ذخایر طلای روسیه از ابتدای امسال تا کنون 3.4 درصد رشد داشته است. این رقم در سال 2012 میلادی نیز بیش از 8.5 درصد افزایش یافته است.

بر این اساس، میزان ذخایر طلای قزاقستان نیز طی ماه آوریل بیش از 2.6 تن افزایش یافته و به بیش از 125.5 تن رسیده است. ذخایر طلای این کشور نیز پس از رشد 41 درصدی در سال 2012 از ابتدای امسال تا کنون بیش از 8.9 درصد رشد داشته است.

قیمت طلا اواسط ماه آوریل به کمتر از 1321 دلار رسید و روند نزولی قیمت طلا از ابتدای سال 2013 همچنان ادامه داشته است. این فرصت مناسبی را برای بانک های مرکزی جهان به وجود آورده است تا ذخایر طلای خود را افزایش دهند.

قیمت طلا پس از رشد متوالی در 12 سال گذشته از ابتدای امسال تاکنون بیش از 17 درصد کاهش داشته است. بانک های مرکزی جهان طی سال گذشته بیش از 534 تن طلا خریداری کرده اند که این بیشترین رقم از سال 1964 به شمار می رود.

میزان طلای خریداری شده توسط بانک های مرکزی جهان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.2 درصد کاهش داشته ولی به بیش از 100 تن رسیده است.

میزان ذخایر طلای ترکیه نیز با 18.2 تن افزایش به بیش از 427.1 تن رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  2  =