بهمنی :بانک‌ها عدم تخلف در فروش ارز مرجع را ثابت کنند

رئیس‌ کل بانک مرکزی با تأکید بر صحت برداشت از حساب بانک‌ها در پایان سال 90 گفت: بانک مرکزی کار درست انجام داده و بانک‌ها اگر مدعی‌اند که خلافی نداشته‌اند، آن را ثابت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمود بهمنی در گفت‌وگو با فارس  درباره برگشت دادن وجوه برداشت شده از حساب بانک‌ها به دلیل مابه‌التفاوت ارزی گفت: در زمینه‌ برداشت از حساب بانک‌ها همچنان به اعتقادمان پایبندیم.

وی اظهار داشت: این برداشت‌ها بر اساس مصوبه‌ هیات دولت و تحت نظر سازمان‌های نظارتی انجام شده و ما هم این پول‌ها را به حساب شخصی‌مان نبرده و آن را به خزانه واریز کردیم.

رییس‌کل بانک مرکزی گفت: اتفاقاً در زمانی که ارز با قیمت پایین به واردکننده‌ها داده می‌شد شما خبرنگاران از هزینه نشدن این ارزها برای واردات کالا سئوال می‌پرسیدید. پس از بررسی متوجه شدیم تعدادی از بانک‌ها ارز را با قیمت 1100 تومان گرفته و دربازار 1700 تومان فروخته‌اند و باید از آن‌ها گرفته شود.

بهمنی بار دیگر درباره‌ بازنگرداندن این وجوه گفت: از نظر ما موضوع تمام‌شده است. اگر سازمان‌های نظارتی بگویند این پول برگردد ما آن را هر چقدر هم باشد، پس می‌دهیم.

بهمنی تاکید کرد: ما کارمان در برداشت از حساب‌ها درست بوده؛ آن سمت قضیه باید اثبات کند که این کار درست نبوده است.

به گزارش فارس، پیش از این بهمنی از امکان عودت بخشی از وجوه برداشت شده خبر داده بود و مدیران عامل بانک‌ها هم عمدتاً موضوع فروش ارزهای مرجع در بازار آزاد را تکذیب کرده بودند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  56