ایران رتبه هشتم تولید عسل در جهان

رئیس گروه امور تولیدات زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران از نظر تولید عسل در رده هشتم جهان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، ماشاالله جمشیدی عصر دوشنبه در نشست تشکل های زنبورداری خراسان شمالی، افزود: در حال حاضر پنج میلیون و 600 هزار کلنی زنبور عسل در کشور وجود دارد که از این این تعداد سالانه 71 هزار و 250 تن عسل برداشت می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در کشور حدود 65 هزار نفر در حوزه زنبورداری مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: با فعالیت این تعداد زنبوردار، علاوه بر رفع نیاز داخلی به عسل، سالانه سه هزار و 700 تن عسل نیز به خارج از کشور صادر می شود.

جمشیدی اظهار داشت: در حال حاضر ایران از نظر تعداد کندوی زنبورعسل در رتبه چهارم و از نظر میزان تولید عسل نیز در رده هشتم جهان قرار دارد.

وی در مورد جایگاه زنبورداری در خراسان شمالی نیز گفت: خراسان شمالی با توجه منابع طبیعی غنی، پتانسیل فروانی برای تولید عسل و زنبورداری دارد. این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر در خراسان شمالی حدود 79 هزار کندوی زنبورعسل وجود دارد، افزود: در این استان سالانه هزار و 100 تن عسل تولید می شود.

به گفته رئیس گروه امور تولیدات زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی، در خراسان شمالی با توجه به ظرفیت های طبیعی موجود، امکان افزایش تعداد کندوهای زنبور عسل و میزان تولید این محصول مهم و سودآور وجود دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

74  −  67  =