کاهش ۳۰ دلاری قیمت طلا در معاملات روز جمعه

قیمت آتی اونس طلا در معاملات روز جمعه بازارهای جهانی 30 دلار کاهش داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بازار سرمایه طلا در حالی آخرین روز هفته را سپری می کرد که بازار خرسی از این کالا دست بردار نبود و در آخرین روز قیمت آتی این فلز گرانبها را 30 دلار کاهش داد.

بر اساس این گزارش، افزایش میزان مشاغل و کاهش نرخ بیکاری در آمریکا طی ماه "می" توجه سرمایه گذاران را از بازار طلا به بازار سهام معطوف کرد و این کالا مورد بی مهری سرمایه گذاران قرار گرفت.

این در حالی است که، قیمت طلا برای تحویل در ماه آگوست با کاهش 2.2 درصدی به هر اونس 32.80 دلار رسید و در بورس کالای نیویورک این فلز به هر اونس 1383 دلار خرید و فروش شد.

قرارداد تحویل در ماه آگوست که فعال ترین قرار داد طلا در هفته گذشته کاری محسوب می شد این هفته با 0.7 درصد کاهش مورد داد و ستد قرار گرفت.

اما در این بین، در حالی که آمریکا توانسته 175 هزار شغل را به چرخه اقتصادی این کشور بازگرداند، این خبر موجب بیشترین قراردادهای طلا نسبت به 15 آپریل گزارش شده است.

بر این اساس، شاخص قیمت طلا در فیلادلفیای آمریکا با افت 3.9 درصدی رو به رو شد در حالی که شاخص قیمت نقره افت 7.7 درصدی را به ثبت رساند.
اما در بورس کالای نیویورک قیمت نقره برای تحویل در ماه جولای با افت 4.7 درصدی به هر اونس 21 دلار رسید و قیمت پالادیوم برای تحویل در ماه سپتامبر با افت 0.7 درصدی هر اونس 761 دلار معامله شد و در نهایت قیمت پلاتین برای تحویل در ماه جولای افت 1.8 درصدی را تجربه کرد و به هر اونس یک هزار و 502 دلار معامله شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  −    =  12