کرزای بی‌حرمتی به پرچم ایران را محکوم کرد

رییس‌جمهور افغانستان با اشاره به اشتباه جمعی معترض کشورش در آتش زدن پرچم و عکس‌های سران کشورهای همسایه افغانستان گفت: این عمل نه به صلاح امروز و نه به صلاح فردای ملت افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا)، حامد کرزای، رییس‌جمهور افغانستان روز شنبه در مراسمی به مناسبت روز جهانی محیط زیست که در کابل با حضور رییس ولسی جرگه و مشرانو جرگه، تعدادی از وزیران کابینه، وکلای مجلس‌های شورای ملی و اقشار مختلف جامعه برگزار شد در بخشی از سخنانش به روابط حسنه افغانستان با کشورهای همسایه به خصوص جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد که ملت افغانستان همواره و در تمام دوران با همسایگان خویش روابط خوب و مسالمت‌آمیزی داشته و خواهد داشت.

او با اشاره به تظاهرات جمعی معدود در شهر کابل و بی‌حرمتی به پرچم و تصاویر برخی از مقامات جمهوری سلامی ایران گفت که "این عملی ناپسند بود."

کرزای با نکوهش عمل غیراخلاقی عده‌ای عوامل وابسته به بیگانه، گفت که ما ملتی با عزت هستیم و نباید از خاک ما علیه کشوری همسایه بی‌احترامی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد که بی‌حرمتی به تصاویر رهبران کشورهای همسایه افغانستان، با عزت ملت افغانستان در تضاد است.

رییس‌جمهور افغانستان با بیان این‌که افغانستانی‌ها در تاریخ به میهمان‌نوازی و تواضع در برابر همسایه‌های خود مشهور هستند، افزود: نباید رسانه‌های افغانستان فیلم بی‌احترامی به تصاویر رهبران یکی از کشورهای همسایه افغانستان را به دفعات پخش می‌کردند.

او خطاب به رسانه‌های افغانستان گفت: شما حق دارید هر خبری از عملکرد دولت این کشور را منتشر کنید، اما در بخش ایجاد وحدت بین ملت افغانستان، فقط به منافع ملی فکر کنید.

رییس‌جمهور با اشاره به اشتباه جمعی معترض در آتش زدن پرچم و عکس‌های سران کشورهای همسایه افغانستان اظهار کرد: این عمل نه به صلاح امروز و نه به صلاح فردای ملت افغانستان است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +    =  13