درخواست البرادعی برای شورش علیه مرسی

جبهه نجات ملی مصر با اعلام تحریم مذاکره با نظام حاکم اعلام کرد که از کمپین موسوم به شورش و تمرد به طور سیاسی و مالی حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جبهه نجات ملی، از بزرگترین احزاب مخالف دولت مصر اعلام کرد که حاضر به مذاکره با نظام حاکم در این کشور نیست.

عزازی علی عزازی، سخنگوی جبهه نجات ملی در کنفرانسی مطبوعاتی که در پی نشست اعضای این گروه در مقر حزب الوفد برگزار شد، اعلام کرد: جبهه نجات ملی نه تنها با نظام حاکم وارد مذاکره نمی‌شود بلکه در تظاهرات 30 ژوئن (9 تیر) به عنوان روز سرنوشت‌ساز در زندگی مردم مصر و موج دوم انقلاب 25 ژانویه تحت شعار "انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری" شرکت خواهد کرد.

عزازی همچنین اعلام کرد: مردم مصر نظام کنونی را انتخاب کردند اما حالا شاهد آن هستیم که این نظام نه تنها شایسته نیست بلکه هیچ یک از شعارهای انقلاب مصر را محقق نکرده و دموکراسی را که انقلاب 25 ژانویه به دلیل آن آغاز شد، اجرا نکرده است.

وی همچنین تاکید کرد که جبهه نجات ملی از کمپین موسوم به "شورش و تمرد" از لحاظ سیاسی، مالی و معنوی حمایت می‌کند.

این کمپین اخیرا با هدف جمع‌آوری میلیون‌ها امضا علیه مرسی و برکنار کردن وی از قدرت آغاز شده است.

سخنگوی رسمی جبهه نجات ملی در ادامه اعلام کرد: تمام شروطی که برای مذاکره با دولت وضع شده بود، لغو می‌شود و جبهه نجات ملی در حال حاضر تنها به حمایت از جوانان انقلاب مصر و تظاهرات 30 ژوئن می‌پردازد.

وی با اعلام اینکه احتمال نمی‌دهد تظاهرات مسالمت‌آمیز 30 ژوئن به شکست بینجامد، گفت: این تظاهرات آغاز نشده به پیروزی رسیده است چرا که تاکنون 13 میلیون امضا برای برکناری مرسی جمع‌آوری شده است.

عزازی همچنین اعلام کرد که جبهه نجات ملی برای برگزاری تظاهرات 30 ژوئن به شکلی مسالمت آمیز تلاش می‌کند.

در همین راستا، محمد البرادعی، رئیس حزب الدستور و هماهنگ کننده جبهه نجات ملی در صفحه شخصی‌اش در پایگاه اجتماعی توییتر نظام مصر را نظامی شکست خورده، مستبد و قاتل روح انقلاب توصیف کرد.

وی از مردم مصر خواست از کمپین شورش برای جمع آوری امضای دادن رای عدم اعتماد به محمد مرسی حمایت کنند.

البرادعی اعلام کرد: نظام شکست خورده مصر روح انقلاب را نابود کرد من از همه مردم مصر می‌خواهم برای تحقق اهداف انقلابمان از کمپین جمع آوری امضا حمایت کنند.

از سوی دیگر، عمرو موسی، یکی از رهبران جبهه نجات ملی نیز از مردم مصر خواست در تظاهرات 30 ژوئن شرکت کنند.

وی در ادامه به دلیل دیدار با خیرت الشاطر، یکی از اعضای گروه اخوان المسلمین مصر عذرخواهی و تاکید کرد به ارزش‌ها و آرمان‌های جبهه نجات ملی پایبند است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄    =  6