عراقچی: نیروگاه بوشهر بدون مشکل فعالیت می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه نیروگاه بوشهر روال و مسیر طبیعی خود را طی می‌کند گفت: هیچ مشکلی به ما گزارش نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس، سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت خارجه امروز (سه‌شنبه) در نشست هفتگی خبرنگاران درباره اظهارات منتشر شده به نقل از سفیر ایران در مسکو مبنی بر توقف فعالیت نیروگاه بوشهر و بروز مشکل در این نیروگاه تصریح کرد: شاید اظهارات سفیر به درستی منعکس نشده و یا برداشت درستی از آن صورت نگرفته است. نیروگاه بوشهر روال و مسیر طبیعی خود را طی می‌کند.

وی افزود: قبل از اینکه نیروگاه به ظرفیت خود برسد بر اساس استانداردهای موجود باید آزمایشاتی صورت گیرد و خاموش و روشن شود و هر بار قطعات و تجهیزات چک شود تا ایمنی آن حاصل شود.

وی افزود: هیچ مشکلی به ما گزارش نشده و فعالیت نیروگاه توسط پیمانکار روسی، روال و مسیر طبیعی خود را طی می‌کند و آزمایشات انجام می‌شود تا انشاءالله به زودی به مرحله نهایی خود برسد.

عراقچی با اعلام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 96 کشور جهان و در 128 حوزه نمایندگی و 290 شعبه اظهار داشت: بیش از 850 هزار تعرفه خارج از کشور ارسال و پیش‌بینی مرحله دوم نیز شده است.

سخنگوی وزارت خارجه از همه کشورها بخصوص کشورهای اروپایی خواست که امنیت انتخابات را به طور کامل تأمین کنند و اجازه به برخی گروه‌ها که سوابق آنها کاملاً مشخص است ندهند که برای ایرانیان مقیم مزاحمت ایجاد کنند.

مشروح این اظهارات متعاقباً منتشر می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  −  7  =