یاریاران کدامین یاران را یار بوده است؟/مصائب انتشار اولین ماهنامه تخصصی صنعت پرداخت

پس از 4 سال فعالیت و انتشار 36 شماره:

انتشار نشریه یاریاران یکی از هشت رویداد مهم در صنعت پرداخت کشور از سوی سایت انکداری الکترونیک در سال 1389 عنوان شد/ این نشریه تا شهریورماه 91 به‌صورت نسخه کاغذی چاپ و در اختیار مخاطبان قرار می‌گرفت و از از آن زمان تا کنون در راستای توسعه فرهنگ استفاده از ابزارهای غیرکاغذی این نشریه نیز به صورت الکترونیک منتشر می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از امور ورابط عمومی و تبلیغات نسخه کاغذی یا دیجیتال اولین ماهنامه تخصصی صنعت پرداخت الکترونیک با عنوان «یار یاران» در فروردین سال 89 توسط واحد روابط عمومی و تبلیغات شرکت ایران‌کیش منتشر شد.

تاکنون سی‌وشش شماره از این ماهنامه مطابق با جدیدترین و مهمترین مسایل مربوط به صنعت پرداخت در ایران و جهان انتشار یافته است. این نشریه در طی این چند سال مورد توجه کارشناسان و دست‌اندرکاران قرار گرفته به‌طوری‌که سایت بانکداری الکترونیک انتشار آن را یکی از هشت رویداد مهم در صنعت پرداخت کشور در سال 1389 عنوان کرد. این نشریه تا شهریورماه 91 به‌صورت نسخه کاغذی چاپ و در اختیار مخاطبان قرار می‌گرفت اما با تعیین سیاست‌های شرکت، انتشار نسخه کاغذی ماهنامه متوقف شد و نسخه دیجیتال آن در راستای گسترش دانش عمومی و به‌دلیل درخواست‌های مکرر، به‌طور رایگان در سایت شرکت و به آدرس اینترنتی  www.irankish-co.ir در دسترس عموم قرار داده شد.

محورهای مطالعاتی ماهنامه «یاریاران»

بر اساس برنامه‌های واحد روابط عمومی با هدف مانیتورینگ اخبار و وقایع پرداخت الکترونیک در ایران و جهان و در راستای مقایسه وضعیت پرداخت کشور با وضعیت جهانی، حدود 310 مقاله و گزارش تحلیلی با موضوعات ذیل مورد مطالعه قرار گرفته و در ماهنامه «یاریاران» به چاپ رسیده است.

– معرفی فناوری‌های نوین پرداخت الکترونیک

– معرفی خدمات نوین بانکی

– گزارش وضعیت آماری پرداخت الکترونیک در ایران و جهان

– روش‌های ایجاد ارتباط و برخورد با مشتری و طریقه وفادار کردن مشتریان به سازمان

– بررسی و نقد آثار حقوقی، اقتصادی، تجاری، سیاسی و… بعد از ورود فناوری جدید

– بررسی و نقد روش‌های پیشرو در زمینه بازاریابی در صنعت پرداخت الکترونیک

– مطالعهPSPهای بزرگ بین‌المللی و بررسی ساختار، روش‌ها و استراتژی‌های کاری این شرکت‌ها

در این میان علاوه بر واحد روابط عمومی تقریبا تمام واحدها نظیر طرح و برنامه، سازمان و روش‌ها، نظارت و بازرسی، حقوقی، مالی، اداری، امور مشتریان و دفاتر استانی در تهیه مطالب ماهنامه مشارکت داشته و همواره این مطالب مورد استقبال سایت‌ها و خبرگزاری‌های معتبر قرار گرفته است.

«یاریاران» چه اهدافی را دنبال می‌کند

– ایجاد مزیت رقابتی برای ایران‌کیش ماهنامه یاریاران به‌عنوان «اولین ماهنامه تخصصی صنعت پرداخت الکترونیک» یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود که تداعی کننده تخصص و مهارت علمی بالای شرکت ایران‌کیش است.

– کاهش هزینه آموزش انتخاب موضوعات مناسب و بروز و تشویق پرسنل به مطالعه آن نه‌تنها سرانه مطالعه پرسنل شرکت را افزایش داده بلکه موجب کاهش هزینه‌های آموزش پرسنل نیز می‌شود.

– افزایش تبلیغات هرچند ممکن است تاثیر تبلیغات ماهنامه در کوتاه مدت قابل اندازه‌گیری نباشد اما تکرار نام و لوگوی شرکت همچنین نام و تصویر مدیران و صاحب نظران شرکت از طریق رسانه‌های عمومی، ذهنیت مثبت در مخاطبان شرکت ایجاد خواهد کرد.

– سودآوری مالی با حمایت مدیران شرکت از مطالب «یاریاران» و استفاده از نتایج تحقیقات در قالب طرح پیشنهادی می‌توان به سودآوری هرچه بیشتر شرکت کمک کرد.

– تسهیل بازاریابی استقبال بانک‌های مختلف به ویژه همکاران شرکت از مطالب منتشره در نشریه و قدرت اقناع و تاثیرگذاری مطالب مکتوب موجب شده که همکاران بازاریابی همواره متقاضی انتشار مطالب تخصصی حوزه خود در نشریه باشند. انتشار این قبیل مطالب به ویژه قبل از عقد قرارداد و هنگام انجام مذاکره با مشتریان و بانک‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر حایز اهمیت است.

نقاط ضعف و قوت نسخه‌های کاغذی و دیجیتال ماهنامه

با آن که سال‌ها از ورود به عصر ارتباطات و اطلاعات می‌گذرد، متاسفانه مطالعه الکترونیک در میان ایرانیان باب نشده است. تا شهریور سال گذشته به‌طور همزمان نسخه کاغذی و دیجیتال ماهنامه در اختیار علاقمندان قرار می‌گرفت اما مدتی است که انتشار کاغذی آن متوقف شده است. به‌همین دلیل ارزیابی دقیقی از میزان استقبال وجود ندارد اما تعداد نامه‌های دریافت شده از سازمان‌ها و نهادهای مربوطه در مقایسه با گذشته کاهش یافته است.

طبق نظرسنجی از مخاطبان، مطالعه کاغذی و الکترونیک هر یک دارای نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود هستند. برای مثال دستگاه‌های دیجیتال از شبیه‌سازی ویژگی‌های لمسی کتاب‌های سنتی عاجز بوده و نمی‌توانند تجربه‌ای مشابه بیافرینند. ممکن است برای شما پیش آمده باشد که کتاب کاغذی خوانده باشید و به یاد بخشی از آن بیفتید و بلافاصله به یاد آورید که عبارت در سمت راست یا چپ، اوایل یا اواخر صفحه بود یا حتی ممکن است لک روی صفحه کتاب یا خطی که زیر عبارت کشیده بودید یا حاشیه‌نویسی آن را به یاد آورید، اما کتابخوان‌ها و اپلیکیشن‌ها هنوز نتوانسته‌اند چنین تجربه‌ای را به‌صورت الکترونیک شبیه‌سازی کنند.

از طرف دیگر ما روی یک تبلت یا کتابخوان می‌توانیم صدها کتاب و مطلب الکترونیک ذخیره کرده و با خود به سفر ببریم و هر زمان که خواستیم از آن استفاده کنیم. همچنین از پابرجا ماندن درختان خرسند باشیم.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط گروه مطالعاتی صنعت کتاب (BISG)، مردم هنوز کتاب‌های چاپی را می‌خوانند، اما در چند سال اخیر مخاطبان کتاب‌ها و مجلات الکترونیک رشد زیادی داشته و وفاداری به کتاب‌های الکترونیک افزایش یافته است. هنگامی که مردم شروع به استفاده از کتاب‌های الکترونیک می‌کنند، به توقف استفاده از آن فکر هم نمی‌کنند. جالب است بدانید تا به حال بیشتر از صد تحقیق علمی در این مورد انجام شده است، تحقیقات پیش از سال 1992 نشان می‌دادند که مطالعه از صفحات نمایش نسبت به کاغذ، به مراتب کندتر بوده و کیفیت پایین‌تری دارد اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد، گرچه هنوز مردم مطالعه کاغذی را ترجیح می‌دهند اما علاقه آنها به مطالعه دیجیتال بیشتر شده است. از این‌رو واحد روابط عمومی در نظر دارد در آیندهای نه چندان دور با ارایه راهکارهای نوآورانه و طراحی مناسب برای سهولت در مطالعه، فرهنگ مطالعه الکترونیک به شیوه درست را در میان مخاطبان خود افزایش دهد.

 پایگاه خبری بانکداری الکترونیک برای همه دست اندرکاران نشریه وزین یاریاران آرزوی موفقیت می کنند و امیدوار است پویایی روزافزون این نشریه را شاهد باشد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  81